Miliony zainteresowane blogami na Facebooku

3,4 miliona osób w Polsce jest zainteresowanych treściami oferowanymi przez blogi na Facebooku wynika z analizy Catvertiser.com. Większość z osób, które stykają się z treściami blogerów to kobiety (79,4 proc.).
O autorze
1 min czytania 2015-04-23

W Polsce już 13 milionów osób korzysta z Facebooka. Catvertiser.com sprawdził więc ile z nich interesuje się treściami blogerów. Okazuje się, że jest ich aż 3,4 mln osób, z czego większość (79,4 procent) to kobiety.

W obiegowej opinii blogi wciąż utożsamiane są z dziećmi chwalącymi się swoimi blogaskami. Niesłusznie, bo znakomita większość (2,3 miliona osób), która styka się z treściami blogerów na FB to osoby powyżej 18 roku życia.

Ciekawa okazuje się także porównanie danych dostarczanych przez NapoleonCat.com. Według rankingu opracowanego przez narzędzie do zarządzania profilami w mediach społecznościowych, największe profile blogerów na FB należą do twórców treści video udostępnianych z kolei na YouTube. Ponad milion fanów ma SA Wardęga i Abstrachuje.TV.

Na Facebooku ich treściami interesują się głównie osoby młode (54 proc. ma 13-18 lat). 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wyraźnie więc widać, że wieloplatformowość przekazu jest jednym z kluczy do doniesienia sukcesu. Większość z niezależnych twórców jest obecna jednocześnie na Facebooku, YouTube, Instagramie i Twitterze. W tym zestawieniu najmniej popularna jest platforma mikroblogowa – tłumaczy Oskar Berezowski, analityk mediów społecznościowych.

Badanie wykonane przez Catvertiser.com zostało przeprowadzone na podstawie realnych danych opartych na zachowaniach 13 milionów osób korzystających z serwisu w Polsce. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się