Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

RTB w email marketingu – jak to działa?

RTB w email marketingu – jak to działa?
Email marketing stał się jednym z podstawowych narzędzi każdego marketingowca. Wydawcy i marketingowcy zadają sobie pytania, w jaki sposób podnieść efektywność email marketingu? Jak zoptymalizować przychody ze swojej bazy emailingowej?
O autorze
4 min czytania 2015-04-24

Jak trafić do konkretnej grupy docelowej, nie zwiększając przy tym częstotliwości wysyłki i optymalizując koszty? Na polskim rynku pojawia się nowe narzędzie – Email Bidding, które zmienia podejście do email marketingu i wszystko wskazuje na to, że z czasem stanie się jednym z głównych graczy na rynku.

Nie trzeba być szczególnie wnikliwym obserwatorem, aby zauważyć, jak ważnym narzędziem marketingowca jest email marketing. Szczególnie w dobie niezwykle dynamicznego rozwoju bezprzewodowych urządzeń mobilnych z dostępem do internetu. Mobilna rewolucja nie tylko stanowi szansę na poprawę oraz ułatwienie naszej codziennej egzystencji, jest także ogromnym potencjałem marketingowym. Email przestaje być kojarzony tylko i wyłącznie z urządzeniami stacjonarnymi. Liczba użytkowników smartfonów w Polsce wzrasta progresywnie i równomiernie prawie we wszystkich kategoriach wiekowych. Oznacza to, że możliwości marketingu mobilnego, praktycznie w każdym segmencie rynku, mają tendencję wzrostową. Aby kampania email marketingowa była skuteczna, musi spełnić szereg wymogów m.in. związanych z wyglądem samego maila (zgodnie z zasadą user-centered design). Responsywny design, dostosowany do urządzeń mobilnych, pozwoli na poprawę jakości doświadczenia współczesnego użytkownika. Elementem decydującym jest również jakość bazy, którą operujemy i sposób, w jaki nią zarządzamy.

Problemy marketerów i wydawców – jak prowadzić skuteczną kampanię email marketingową?

Marketerzy, pytani o najczęstsze problemy, z którymi spotykają się w realizacji kampanii email marketingowych, najczęściej wskazują na tzw. „ślepotę emailową”, będącą rezultatem bombardowania użytkowników (potencjalnych klientów) zbyt dużą ilością maili, często niespersonalizowanych, a tym samym kompletnie niedopasowanych do potrzeb użytkownika. Mało precyzyjne targetowanie prowadzi do obniżenia jakości kampanii email marketingowych i zobojętnienia użytkownika. Dotarcie do niego w gąszczu reklam, z roku na rok, staje się coraz trudniejsze. Przepisem na sukces jest ściśle dopasowany i spersonalizowany przekaz. Marketingowcy pytają, w jaki sposób podnieść efektywność email marketingu? A wydawcy – jak zoptymalizować przychody ze swojej bazy emailingowej? Jak trafić do konkretnej grupy docelowej, nie zwiększając przy tym częstotliwości wysyłki i optymalizując koszty?

Email marketing a wzrost sprzedaży

Email marketing jest najbardziej efektywnym sposobem dotarcia do nowych klientów. Dobrze prowadzona kampania email marketingowa może przełożyć się na wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi. Email marketing zwiększa obroty średnich i dużych firm i świetnie sprawdza się w budowaniu lojalności konsumenta i długofalowej komunikacji. Według badań przeprowadzonych przez DMA Forrester Research* aż 79 proc. konsumentów subskrybuje do kolejnych newsletterów, aby otrzymać targetowane promocje, a 66 proc. odbiorców dokonało zakupu online po otrzymaniu newslettera. Przedstawione dane wydają się być nierealne i zbyt optymistyczne? Trzeba przyznać, że choć w email marketingu drzemie ogromny potencjał, narzędzie to jest wciąż w fazie rozwoju. Użytkownik Internetu otrzymuje średnio 416 emaili miesięcznie, 51 proc. użytkowników internetu rezygnuje z otrzymywania newslettera, gdy wiadomości nie są odpowiednio dopasowane. Tylko 15 proc. emaili reklamowych jest czytanych przez odbiorców. Niestety budżety, które są przeznaczane na kampanie mailingowe są często zbyt zachowawcze. Argumentami, które mogłyby wpłynąć na zwiększenie tych budżetów byłyby precyzyjne raporty i statystyki kampanii, aktualne i sprawdzone bazy odbiorców, pewność skutecznego targetowania uwzgledniającego kryteria demograficzne i behawioralne, a tym samym dotarcie do konkretnego konsumenta z precyzyjnie skierowanym do niego komunikatem. Dla wielu to wizja przyszłości. Okazuje się, że na polskim rynku pojawiają się nowoczesne narzędzia, które mają szansę diametralnie zmienić rynek email marketingowy, poprawić skuteczność i jakość komunikacji. Niemożliwe? A jednak!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AdWords emailingu

Real-Time Bidding to nowa jakość reklamy display. W ciągu 2 lat nastąpiła rewolucja na rynku reklamy. Obecnie reklamodawcy nie wyobrażają sobie swojej pracy bez tego narzędzia. RTB zbudowało już bardzo silną pozycję wśród narzędzi marketingowca. Kolejnym krokiem jest zrewolucjonizowanie email marketingu i pojawienie się na rynku tzw. Email Biddingu, który łączy interesy reklamodawców, domów mediowych i wydawców, przy jednoczesnej satysfakcji odbiorców. Co ciekawe, to Polacy są prekursorami, którzy wprowadzają to rozwiązanie równocześnie na rynku polskim oraz w 12 innych krajach Europy i Ameryki Południowej.

Jak to działa?

Email Bidding opiera się na ofertach „real time” i wykorzystuje mechanizm licytacji. Zautomatyzowany interfejs daje dostęp do kluczowych na polskim rynku baz danych. Daje korzyści z jednej strony marketerom, a z drugiej wydawcom. Email Bidding ułatwia tworzenie i zarządzanie kampaniami emailingowymi, z możliwością śledzenia w czasie rzeczywistym efektywności każdej kampanii i jej optymalizacji. To nowa jakość emailingu, która pozwala optymalizować koszty i skuteczniej docierać do grupy docelowej. Email bidding pozwala na dotarcie do właściwego użytkownika, o właściwym czasie z właściwym przekazem reklamowym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wydawca definiuje kategorię kampanii, którymi są zainteresowani jego użytkownicy, a także może ustalić minimalną stawkę CPM lub CPC. Ustala też maksymalną liczbę reklam wysyłanych na każdy adres, kontrolując w ten sposób natężenie komunikatów wysyłanych do jego użytkowników. Każda wysyłka jest dopasowana do profilu użytkownika, co podnosi jej skuteczność. W pierwszej kolejności następuje wysyłka od klienta, który zaproponuje najwyższą stawkę, a te wzrastają wraz z liczbą zapytań o dany profil użytkowników. Podczas wyszukiwania odbiorców przez reklamodawcę, zaawansowany algorytm targetowania analizuje bazy danych w odniesieniu do wielu kryteriów, aby maksymalnie dopasować profile idealnych odbiorców pod względem demograficznym (płeć, wiek, obszary zainteresowań, lokalizacja) oraz behawioralnym i kieruje kampanię do najlepiej reagujących baz. Email Bidding pozwala wydawcy osiągnąć maksymalne zyski, a reklamodawcy najwyższą skuteczność.

Wykorzystanie tego narzędzia maksymalizuje rentowność kampanii i daje pełną kontrolę nad wydatkami. Do dyspozycji użytkownika są wyniki testów A/B, precyzyjne statystyki oraz rozwinięte raporty. Email Bidding automatycznie aktualizuje bazy o nowe rekordy, odbicia i wpisy dzięki spięciu systemów poprzez API. Platforma aukcyjna maksymalizuje zyski wydawców i reklamodawców, a wysyłka trafia do adresatów zainteresowanych proponowaną ofertą. Dzięki temu odbiorcy są bardziej usatysfakcjonowani z treści, które do nich trafiają, gdyż kampanie są dopasowane idealnie do profilu użytkownika. Widać to po znacznym wzroście otwieralności emaili i spadku wypisów z baz.

Optymalizacja kosztów

Email Bidding zapewnia maksymalne wynagrodzenie z realizowanych wysyłek. Bazy, które rozpoczęły współpracę poprawiły swoje przychody od 150 – 200 proc., pozostając przy tej samej częstotliwości wysyłek, co przed wykorzystaniem platformy. Panel administracyjny został stworzony w prosty i intuicyjny sposób. Mamy w nim dostęp do wszystkich aktywnych kampanii wraz i informacją o wysokości stawki, opisem targetu oraz wizualizacją kreacji HTML. To skuteczne narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy uzyskują dostęp do wartościowych baz danych generujących wysokie CTR i OR, a wydawcy maksymalizują wynagrodzenie.

Nie istnieje jeden przepis na skuteczną kampanię email marketingową. Co prawda jest wiele zasad, którymi należy się kierować, ale każda kampania emailingowa jest inna, zależna od wielu czynników. Nowoczesne rozwiązanie oparte na ofertach „Real Time”, umożliwiające optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym, pozwolą rozwiązać wiele problemów, z którymi zarówno wydawcy jak i specjaliści od email marketingu, spotykają się w swojej codziennej pracy. Platforma Email Bidding zmienia podejście do email marketingu i zapowiada się, że z czasem stanie się jednym z głównych graczy na rynku.

 

*DMA ForresterResearch, raport dostępny na stronie.

 

Michał Sołtys
Head of Central Eastern Europe, Kwanko

Związany z Internetem od 12 lat, zajmował się realizacją projektów internetowych w Caracas (Wenezuela), pracował w agencji SEM w Londynie oraz dla Agencji Performance marketingu NetAffiliation w Paryżu. Od 6 lat jest odpowiedzialny za rozwój Grupy Kwanko na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Ostatni projekt grupy Kwanko to właśnie Email Bidding, którego celem jest zrewolucjonizowanie email marketingu i pełne wykorzystanie potencjału tego narzędzia oferującego najlepszy ROI ze wszystkich dostępnych kanałów marketingu online.