Historia sukcesu kampanii sprzedażowej Wizz Air autorstwa Fenomem doceniona na Facebook.com – Facebook for Business

Precyzja w przygotowaniu, targetowaniu i bieżącym optymalizowaniu przez agencję Fenomem półrocznej kampanii Wizz Air, ROI sięgające 30 tys. % i odlot w wynikach sprzedaży biletów lotniczych na Facebooku – to czynniki sukcesu, które zapewniły sprzedaż ponad 200 tys. biletów Wizz Air poprzez Facebooka
O autorze
2 min czytania 2015-05-04

Zostały one także docenione przez zespół Facebook.com publikacją „Success story” na Facebook for Business.

Do tej pory Facebook.com wyróżnił tylko 13 kampanii linii lotniczych na świecie. Tą szczęśliwą trzynastką jest właśnie kampania sprzedażowa Wizz Air opracowana i zrealizowana przez polską agencję interaktywną Fenomem.

To kolejne wyróżnienie kampanii „Sprzedaż biletów lotniczych Wizz Air na Facebooku” po nagrodzie Mixx Awards 2014, jaką otrzymał Fenomem, w kategorii „Bezpośredni odzew”:

Stworzyliśmy własną metodologię, którą z sukcesem stosujemy w działaniach z innymi Klientami. Konkurujemy z dużymi sieciowymi agencjami. Z sukcesem. Wyniki tej kampanii oraz pozyskane insighty sprawiły, iż Wizz Air wybrał nas globalną agencją kreatywną, rezygnując ze współpracy z takimi agencjami jak DDB Budapeszt oraz McCann Bukareszt. Prowadzimy działania na 24 rynkach, rozwijając międzynarodową sieć copywriterów. Z sukcesem i satysfakcją. A to dopiero początek. – powiedział Adrian Pietraszkiewicz, twórca kampanii i dyrektor kreatywny w Fenomem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

CASE STUDY:

Cel kampanii: Generowanie sprzedaży biletów lotniczych Wizz Air. Budżet alokowany na wsparcie połączeń, które realizują słabsze wyniki sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Grupa celowa: Osoby, które w ciągu 10 lat podróżowały z Wizz Air.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Opis strategii: Strategia sprzedaży zakładała wspieranie reklamowo tras, które były nowe lub ich sprzedaż nie była satysfakcjonująca. Decyzje podejmowane były w trybie ciągłym, na bazie bieżących wyników sprzedaży.

W wyniku przeprowadzanych testów i zastosowanych metod optymalizacyjnych, koszt konwersji generowanych w serwisie Facebook.com był niższy niż w pozostałych kanałach.

Opis wykonania: Największą wartością z perspektywy promocji na Facebook.com jest fakt, że Wizz Air posiada obszerną bazę e-mailingową osób, które realnie kupiły bilety lotnicze tej linii.

Zważywszy, że średnio w Polsce korzystanie z linii lotniczych w ciągu ostatniego roku deklaruje 7,5% populacji (2.260.211 osób), targetowanie komunikacji precyzyjnie do osób, które korzystają z tej formy transportu, było kluczem do sukcesu. Co więcej, badania własne Wizz Air wskazywały, że zakup biletów na określone kierunki w kategorii określanej jako „krótkie wakacje w mieście” (city break) jest w większym stopniu wynikiem inspiracji czy nagłego impulsu niż długoterminowego planowania.

Te czynniki przełożyły się na rekomendację wykorzystania Facebook.com w formie targetowania kampanii na „custom audience”, a na trasach o niskiej liczbie rekordów w bazie i dodatkowo także „lookalike audience”.

Autorski system optymalizacji kampanii, opracowany przez Fenomem, oparty o custom audiences bazował na matrycy danych zawierającej:

  • różnorodnych bohaterów w kreacji,
  • układ komunikatów w reklamie,
  • kolorystykę,
  • różne rodzaje call-to-action,
  • fragmentację targetów.

Na podstawie analizy w/w kryteriów zostały określone wytyczne do kreacji dotyczące haseł, tła/kolorystyki, użycia zdjęć osób vs destynacji.

W okresie 1.01.2014 – 1.07.2014 promocja na Facebook.com optymalizowana była codziennie jednocześnie łącznie na 100 różnych połączeń w 15 krajach. Na Polskę przypadła realizacja kampanii dla 26 połączeń.

Na każdą trasę Fenomem przygotował:

  • min. 4 różne kreacje (łącznie min. 400 kreacji miesięcznie),
  • tłumaczenia kreacji na lokalne języki, łącznie z azerskim i hebrajskim,
  • optymalizację wskaźnika konwersji oraz kosztu w trybie ciągłym,
  • wszystkie dostępne formaty reklamowe.

Czas trwania kampanii: Kampania realizowana była w trybie ciągłym w okresie 1.01.2014 – 1.07.2014.

Wyniki kampanii:

W ciągu pół roku trwania kampanii tj. 1.01.2014 – 1.07.2014 bilety lotnicze Wizz Air osiągnęły sprzedaż w liczbie ponad 200 tys., w tym dla ponad 55 tys. połączeń z Polski do innych krajów. Każda wydana na reklamę złotówka wygenerowała dzięki promocji na Facebooku 317,61 zł przychodu, ustanawiając procentowo zwrot z inwestycji na poziomie blisko 30 tys. %.

Koszt konwersji na sprzedaż z Facebooka w stosunku do drugiego najlepszego źródła ruchu, jakim była reklama w wyszukiwarkach, dla dwóch wybranych tras w jednym wybranym tygodniu, np.:

  • Warszawa – Tel-Aviv : 19-krotnie więcej konwersji z Facebooka niż z reklamy w wyszukiwarkach i 3,5-krotnie niższy koszt konwersji z Facebooka niż z reklamy w wyszukiwarkach (trasa promowana w okresie 18-24.12.2013 r.),
  • Katowice – Kutaisi: 8-krotnie więcej konwersji z Facebooka niż z reklamy w wyszukiwarkach, 3-krotnie niższy koszt konwersji z Facebooka niż z reklamy w wyszukiwarkach (trasa promowana w okresie 16-22.01.2014 r.).