Co jest najważniejsze dla fanów marek odzieżowych?

Ponad 50% fanów marek odzieżowych na Facebooku deklaruje, że polubiła ich strony chcąc poznać ofertę i aktualne promocje – wynika z raportu „Social Media Fashion” przygotowanego przez agencję Think Kong oraz firmę CheeseCat we współpracy z Socjomania.pl. Raport będzie dostępny bezpłatnie.
O autorze
1 min czytania 2012-10-18

 

Wyniki badania zrealizowanego wspólnie przez agencję social mediową Think Kong i SW Research we współpracy z firmą CheeseCat wskazują, że istnieje kilka najważniejszych przyczyn, dla których użytkownicy Facebooka klikają „lubię to” na stronach marek odzieżowych. Najważniejsze to chęć poznana oferty i aktualnych promocji (51%), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48%), zadowolenie z zakupu (42%) oraz udział w konkursach (38%).

Polubienie strony, jako ‘koszt udziału w konkursie’ wydaje się najmniej skuteczną metodą budowania wartościowego sprzedażowo audytorium – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – Liczba wskazań tej przyczyny polubień może być jednak argumentem za tym, że budowanie w ten sposób bazy fanów nie obniża wcale siły tworzonej w ten sposób relacji z marką fashion.

Facebook jest świetnym miejscem do komunikowania się z klientami branży odzieżowej. Skoro oczekują oni bonów zniżkowych i informacji o rabatach lub wyprzedażach, to warto zainwestować w taką formę promocji – dodaje Kornel Kulisiewicz z CheeseCat.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Celem projektu „Social Media Fashion”, jest określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez SW Research we wrześniu 2012 r. na próbie użytkowników Internetu, którzy korzystają z serwisu Facebook.com i zadeklarowali, że wśród stron, które lubią są strony marek odzieżowych.

Pełna wersja raportu „Social Media Fashion” zostanie przedstawiona już w listopadzie. Raport został przygotowany przez agencję social mediową Think Kong i CheeseCat. Partnerem projektu jest serwis Socjomania.pl. Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronam medialnym raportu „Social Media Fashion” jest Fashionbusiness.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się