Pisarze i psy w kampanii Big Book Festival „Człowiek nie pies i czytać musi!”

Agencja Go Culture rozpoczęła zaskakującą kampanię międzynarodowego festiwalu czytania. Bohaterami są słynni pisarze oraz ich ukochane psy.
O autorze
2 min czytania 2015-05-28

Big Book Festival – Duży Festiwal Czytania odbędzie się w Warszawie po raz trzeci w dniach 12-14 czerwca. Jest wydarzeniem społecznym, dostępnym bezpłatnie i służącym rozwojowi literatury.

W tym roku festiwalowi towarzyszy kampania realizowana pod hasłem „Człowiek nie pies i czytać musi!”. Jej gwiazdami są m.in. autorzy bestsellerowych powieści kryminalnych, pisarze i popularni dziennikarze. Na plakatach festiwalowych pojawiają się w towarzystwie swoich psów. Katarzynie Bondzie towarzyszy adoptowany ze schroniska Łukasz. Mariuszowi Czubajowi aż trzy przygarnięte czworonogi: Lawuś, Fago i Morus. Michał Nogaś, autor popularnej audycji literackiej „Z najwyższej półki” w radiowej Trójce pozuje z jamniczką Toffi, która towarzyszy mu przy czytaniu już od kilkunastu lat. Powieściopisarka Anna Janko sfotografowała się z Melancholią na kolanach – razem napisały już kilka powieści. A Ludwika Włodek, pisarka i wnuczka Jarosława Iwaszkiewicza, pokazała się z adoptowanym szczeniakiem – Zenkiem.

W kampanii psy występują również solo i mówią własnym głosem, przewrotnie i dowcipnie przypominając ludziom, jak ważne jest czytanie.

Kampania realizowana na zlecenie Big Book Festival dobrze oddaje wyjątkowe  założenia tego wydarzenia. To międzynarodowy festiwal przebiegający w bezpretensjonalnej i pogodnej atmosferze. Od pierwszej edycji towarzyszy mu poczucie humoru i optymizm. Organizatorzy chcą zarażać radością czytania, stąd pomysł na zaangażowanie popularnych postaci kochających książki i psy – wyjaśnia Julia Rzemek, odpowiadająca w Go Culture za planowanie strategiczne kampanii. – Pokazujemy pisarzy w ich naturalnych otoczeniu, w domach, przy biurkach. Kluczowe w kampanii są: autentyczność, młodość i nowatorskie podejście do prezentowania literatury. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogólnopolska kampania „Człowiek nie pies i czytać musi!” rozpoczęła się w pierwszych dniach maja i potrwa do połowy czerwca. Obejmuje m.in. stworzenie nowej strony internetowej, ekspozycję outdoorową, spoty radiowe oraz trzy krótkie filmy, w których główną rolę gra suczka Misza.

– Optymistyczny i angażujący przekaz kampanii spotyka się ze świetną reakcją dziennikarzy. To świeża propozycja, bo w Polsce o literaturze wciąż mówi się poważnym, dość hermetycznym językiem. My proponujeme coś nowego i taka zmiana się podoba– mówi Dorota Kukieła odpowiadająca w Go Culture za kreację i komunikację z mediami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kulminacją działań będzie wielkie spotkanie entuzjastów książek w niedzielę 14 czerwca w samym centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha. –  Będziemy bić rekord w liczbie ludzi i psów czytających razem na wolnym powietrzu. Spodziewamy się kilku pokoleń czytelników i wielu merdających ogonów – dodaje Kukieła.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Komunikacja festiwalu dostosowana jest do oczekiwań kluczowych grup odbiorców, czyli ludzi młodych (20-40), korzystających z nowych mediów, mieszkających w dużych miastach. Od trzech lat stabilnie rośnie ekspozycja festiwalu w mediach oraz frekwencja wydarzeń. Patronami medialnymi festiwalu i kampanii są m.in.: tygodnik „Polityka”, radiowa Trójka, miesięcznik „Uroda życia”, kwartalnik „Książki. Magazyn do czytania” i Gazeta Wyborcza. A partnerami kampanii są m.in. sieci: Matras i Green Coffee, Warexpo, Cityposter, Cityboard oraz Hator. 

Go Culture. Komunikacja dla kultury odpowiada za komunikację Big Book Festival od pierwszej edycji w 2013 r. , zrealizowała towarzyszące mu kampanie „Papier nie umiera nigdy! ” oraz „Kto nie czyta, ten trąba! ”. Agencja spejalizuje się w komunikacji wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, a także miast i produktów artystycznych. Jej zespół został odznaczony nagrodami Złotego Spinacza ZPFPR m.in. za kampanię edukacji filmowej „Oglądam, myślę, czuję – młodzi w kinie”, kampanię eventu społecznego „Big Book Festival” oraz launch książki „Lalki w ogniu. Opowieści z Indii”. 

Go Culture realizowało kampanie m.in. dla HBO,  Wydawnictwa PWN, Festiwalu Skrzyżowanie Kultur, Grupy Eurozet, Sieradz Open Hair oraz Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej.

BBF to jedyny międzynarodowy festiwal czytania odbywający się w Warszawie. W tym roku jego gośćmi będą autorzy z kilkunastu krajów, m.in. Zadie Sith, Swietłana Aleksijewicz i Lars Saabye Christensen. Odbędzie się 40 spotkań, warsztatów, spacerów i akcji. Główna część programu odbywa się na terenie dawnej fabryki serów przy ul. Hożej 51 w Warszawie. Festiwal jest finansowany m.in. ze środków m.st. Warszawy i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, powstaje dzięki zaangażowaniu 50 partnerów prywatnych i publicznych. Organizatorem festiwalu jest Fundacja „Kultura nie boli”. 

Więcej na stronie i Facebooku.