Co mają wspólnego leniwiec, telefon i bank?

Blue Media, Bank Zachodni WBK oraz PKO BP Finat rozpoczynają kampanię reklamową promującą doładowania telefonów na kartę przez Internet „Zrób to na Leniwca”. Z dostępnych analiz rynkowych wynika, że Polacy chętniej niż z doładowań kart SIM online, korzystają w tym celu z punktów naziemnych.
O autorze
1 min czytania 2015-06-08

Wspólna akcja informacyjna ma to niebawem zmienić.

W Polsce ponad połowa wszystkich kart SIM to karty typu prepaid – niemal 30 mln spośród ponad 58 mln.1 Doładowując telefon na kartę Polacy najczęściej korzystają z naziemnej sieci sprzedaży – kupując doładowania w sklepach lub innych stacjonarnych punktach obsługi. Mimo wygody, dostępności i szybkości, jakie daje Internet, według szacunkowych danych, poprzez ten kanał realizowanych jest zaledwie ok. 20-25% doładowań. Taki stan rzeczy wynika przede wszystkim z małej wiedzy klientów na temat dostępnych możliwości. Chociaż możliwość doładowania telefonu mają niemal wszyscy posiadacze rachunków bankowych, bardzo niewielu klientów banków z niej korzysta. Stąd pomysł na kampanię „Zrób to na Leniwca” – mówi Robert Wasielewski z firmy Blue Media.

Kampania reklamowa „Zrób to na Leniwca” powstała z inicjatywy Banku Zachodniego WBK, PKO BP Finat i Blue Media. Do doładowywania telefonów na kartę przez Internet inicjatorzy akcji będą zachęcać m.in. w spotach telewizyjnych oraz w Internecie. Spoty reklamowe przedstawiają leniwca, który decyduje się na doładowanie swojego telefonu przez konto bankowe i do tego samego zachęca widzów. Kampania potrwa od 1 czerwca do 30 czerwca br, i prowadzona będzie w największych stacjach telewizyjnych, w internecie oraz wspierana przez większość banków w Polsce.

To pierwsze tego typu wspólne działanie różnych podmiotów: banków, operatorów komórkowych i dystrybutorów doładowań. Każdemu z nas zależy na edukacji polskiego społeczeństwa i promowaniu doładowań online przy użyciu komputera, smartfona czy tabletu. To także rozwiązanie z korzyścią dla użytkowników telefonów komórkowych – mówi Damian Michalski z PKO BP Finat . W ramach działań komunikacyjnych powstała strona, na której klienci mogą uzyskać szczegółowe informacje, jak łatwo i szybko doładować telefon.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Doładowania telefonów są jedną z najłatwiejszych do wykonania transakcji w bankowości elektronicznej. Klienci banków mogą z nich korzystać w kanale internetowym, mobilnym oraz na profilach Facebookowych niektórych banków. Klienci korzystają z tych możliwości ze względu na nieograniczoną dostępność, wygodę i bezpieczeństwo – mówi Michał Szymoniak z Banku Zachodniego WBK. Tego typu akcje pokazują możliwości jakie dają usługi bankowości elektronicznej i zachęcają klientów do korzystania z tego kanału.- dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing