Sektor 3.0 – czyli organizacje pozarządowe i nowe technologie

Sektor 3.0 – czyli organizacje pozarządowe i nowe technologie
Wiele fundacji boryka się obecnie z problemem zaadoptowania social media do swoich celów, a także wykorzystania nowych technologii w swoich działaniach.
O autorze
2 min czytania 2015-06-08

Generalnie problem nie leży w samej technologii, a w ludziach. Duże organizacje mają świadomość tego, że bez wykorzystania najnowszych technologii nie będą w stanie realizować swoich celów, bo po prostu nie zaistnieją w świadomości ogromnej grupy potencjalnych odbiorców. Z mniejszymi i małymi organizacjami jest tak, że albo zaczynają dopiero wdrażać takie rozwiązania, albo zupełnie nie mają pomysłu, do czego je wykorzystać. Tendencja jest wzrostowa, bo coraz więcej organizacji sięga po najnowsze technologie, ale wciąż nie jest to poziom, jaki można zaobserwować chociażby w Zachodniej Europie. Natomiast wszystko idzie ku lepszemu i to jest ważne – mówi Michał Jadczak z portalu Technologie.ngo.pl. 

Aby zachęcić organizacje do czynnego korzystania z social media i innych dobrodziejstw nowych technologii przeprowadza się coraz więcej różnego rodzaju inicjatyw: spotkań, szkoleń, pokazów a także konferencji.

Jedną z nich jest Sektor 3.0 – wydarzenie poświęcone wykorzystywaniu technologii przez organizacje ngo. Organizatorem Sektora jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Organizowana co roku konferencja jest elementem programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności pn. „Nowe Technologie Lokalnie”. W tym roku Sektor 3.0 odbywał się w dniach 27-28 maja.

Sektor otwierały trzy wykłady dotyczące technologii, głos zabrali tutaj Roman Dmowski – Wiceminister Administracji i Cyfryzacji, prof. Junseok Hwang – wykładowca Seoul National University w Korei Południowej oraz Ivan Owen – wykładowca University of Washington w USA.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejny etap konferencji stanowiły trzy bloki seminariów. W sumie seminariów było 18. Każdy z uczestników mógł uczestniczyć w trzech z nich. Ich tematyka była bardzo szeroka i obejmowała zagadnienia: social media, hardware, cloud, video, fundraising, mobile. Wśród prelegentów znalazły się takie osoby, jak Maciej Budzich (mediafun), Tomasz Sulewski z Orange, Karol Paciorek (Lekko Stronniczy) czy Juliusz Kornaszewski z Intela. 

Po seminariach miały miejsce debaty. Równolegle odbywał się panel poświęcony social media i mobile. Debaty były momentem, w którym zebrani mogli wymienić się własnymi doświadczeniami i przemyśleniami na omawiane tematy. W tym samym czasie, co debaty miał również miejsce pokaz technologii, na którym prezentowane były: Oculus Rift, Real Sense, drony i Face Controller. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwszy dzień kończyło przyznanie nagrody dla organizacji pozarządowej posiadającej „szczególny dorobek w zakresie prowadzenia działań promocyjnych, badawczych, edukacyjnych dotyczących wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w trzecim sektorze lub jest przykładem innowacyjnego zastosowania ICT w bieżących działaniach”. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nagrodę – czek o wartości 40 tys. złotych, otrzymała fundacja Katarynka, która zajmuje się upowszechnianiem kultury wśród osób z dysfunkcjami sensorycznymi.

Źródło: Facebook

Drugi dzień konferencji został w całości poświęcony warsztatom. Warsztaty poruszały zagadnienia aktywizacji cyfrowej, contentu stron www, obrazu w social media, foresight w technologiach mobilnych, Windows 10, technologii w edukacji, e-learningu, crowdsourcingu, design thinking oraz grywalizacji.

Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli fundacji z całej Polski. Nie zabrakło także gości z zagranicy, a także przedstawicieli biznesu, administracji czy nauki. 

Podobne inicjatywy pokazują, jak bardzo organizacje pozarządowe potrzebują wiedzy dotyczącej nowych trendów. Szkoleniowcy mają tutaj ogromne pole do popisu.

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

 

Marta Ławrynkowicz
redaktor/dziennikarz Nowego Marketingu