Prosząc wielu o niewiele - microgiving

Prosząc wielu o niewiele - microgiving

Dzięki microgiving możemy nie tylko stać się darczyńcami, ale również pozyskiwać środki na dany cel czy dla konkretnej organizacji. Internet stworzył nowe możliwości komunikacji i stał się ogromnym polem doświadczeń dla organizacji pozarządowych i narzędziem do dynamicznej komunikacji z darczyńcami.

Microgiving to szybkość i zasięg

Na jednej z konferencji TEDxChange Melinda Gates (współzałożycielka Fundacji Gatesa) podkreśliła, że trzeci sektor nie może myśleć tylko w kategoriach swojej misji, ale powinien również patrzyć na świat jak marketingowiec. Organizacje pozarządowe, tak samo jak firmy, walczą o uwagę odbiorców. Każdego dnia, korzystając z narzędzi marketingowych, próbują jednoczyć ich wokół społecznie ważnych problemów. Jednocześnie wartości, które NGOs ustanawiają sobie za podstawę swojego istnienia i wokół których budują tak ważne relacje z darczyńcami, nie pozwalają im w marketingowo-promocyjnym gąszczu zapominać o swoim prawdziwym „ja”. Istnieje powiedzenie, że w sieci każdy z nas może być kimkolwiek chce. Co zatem wybierze trzeci sektor?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dla zachodnich NGOs internet stał się jednym z najważniejszych narzędzi w pozyskiwaniu środków i budowaniu relacji z darczyńcami. Przede wszystkim, dlatego że ułatwia nawiązywanie bezpośrednich relacji z odbiorcami oraz stwarza możliwość ich szybkiego zaangażowania. NGOs - dzięki, mediom społecznościowym - tworzą w sieci żywy pomost między potrzebującymi a wspierającymi. To już nie dłoń wyciągnięta do potrzebującego, ale las rąk zjednoczonych w mgnieniu oka w geście ratunku. To dzięki szybkości, zasięgowi i bogactwu różnorodnych narzędzi dostępnych w internecie, możemy mówić o wzrastającym znaczeniu microgiving dla organizacji pozarządowych. Microgiving często jest nie tylko wsparciem dla głównych działań fundraisingowych, ale stanowi ich trzon.

Jak to działa?

Wystarczy jedna wiadomość na portalu Twitter czy Facebook, aby poinformować o zbiórce swoich znajomych, a za pomocą odnośnika „@” powiadomić wspieraną przez siebie organizację i tym samym stać się fundraiserem i pomagać w zasięgu ogólnoświatowym.

Akcja „Pledge your Birthday” to jeden z pomysłów amerykańskiej organizacji Charity: Water zajmującej się dostępem do czystej wody w krajach Afryki. Do chwili obecnej już 18729 jubilatów (stan na 21 października 2012 r.) zbierało środki na pomoc dla niej.

Obecnie istnieją już polskie portale, na których każdy może rozpocząć zbiórkę na wybrany przez siebie cel i zbierać fundusze wśród znajomych, rodziny czy nawet nieznanych sobie internautów - tak funkcjonuje między innymi portal Siepomaga.pl. Na świecie jednym z najpopularniejszych jest angielski JustGiving.com. Ostatnio dodatkowy rozgłos zyskał przy okazji głośnego wypadku Claire Squires, która wystartowała w maratonie londyńskim zbierając środki dla charytatywnej organizacji Samaritans (wpłacanie środków na rzecz tej fundacji odbywało się właśnie poprzez portal JustGiving.com). Niestety, kilkaset metrów przed metą kobieta zasłabła i zmarła. Jej tragiczna historia obiegła wówczas niemal wszystkie media społecznościowe, których użytkownicy udostępniali jej apel. Czyn jednostki poruszył tysiące. W bardzo krótkim czasie na jej profil na JustGiving wpłacono ponad 80 tys. darowizn, a kwota urosła do ponad 940 tys. funtów. Inicjatywa rozpoczęta przez jednostkę, dzięki wsparciu wielu osób, przerodziła się w dużą akcję społeczną.

Pisząc o JustGiving warto również wspomnieć o siostrzanej wersji narzędzia, wyniku współpracy JustGiving i Vodafone, JustTEXTgiving. Dzięki niemu każdy może zbierać środki na wybrany przez siebie cel poprzez wykreowanie w portalu specjalnego kodu. Następnie kod ten umieszcza się w wybranym przez siebie miejscu: może to być koszulka z nadrukiem, wlepka na samochodzie czy baner internetowy. Każda osoba, która zechce wesprzeć wybrany przez nas cel, wysyła SMS podając właśnie ten kod. W ten sposób każdy z nas może stać się fundraiserem i ambasadorem danej organizacji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij