Dobra kampania z wykorzystaniem Influnecerów? Czyli jaka?

Dobra kampania z wykorzystaniem Influnecerów? Czyli jaka?
W pierwszej części felietonu pisałem o podstawowych zasadach strategicznego planowania kampanii wykorzystujących influencerów. Tym razem chciałbym na konkretnych przykładach omówić dobre prakyki prowadzące do udanej współpracy na linii Marketer – Agencja – Influencer.
O autorze
3 min czytania 2015-07-02

Współpracuj partnersko w ramach platformy kreatywnej marki

Najważniejszym elementem każdej kampanii wizerunkowej jest budowanie trwałych skojarzeń z marką. Klikusekundowy placement delikatnie mówiąc jest niefektywnym narzędziem… Co więc można zrobić?

Pamiętajmy, że influencerzy to nie celebryci, których „kupujemy“ do wystąpienia w 30 sekundowej kopii telewizyjnej. Każdy z nich ma swoją specyfikę, styl, format i często kategorię w ramach, której funkcjonuje. To właśnie przyzywczajenie widzów do danego formatu stało się osią kampanii Snikersa z influencereami w ramach znanej nam wszystkim od lat platformy „You’re Not You When You’re Hungry“

Marketer zdecydował się zaskoczyć stałych widzów vlogerów z kategorii DIY/ How – to. Zawsze perfekcyjnie przygotowani do swojego występu, gotowi pokazać swoim widzom idalny make-up, trick piłkarski czy merytorycznie opowiedzieć o nowinkach technologicznych influencerzy …. Niespodziewanie zaczeli mieć problemy:



LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Revealem każdego z filmów było oczywiście hasło „You’re Not You When You’re Hungry“ co ciekawe kampaniia z influencerami wystartowała jednocześnie w ośmiu krajach i dotarła nawet do Dubaju 

Podsumujmy krótko mocne strony tej aktywacji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. Wpisane się w specyfikę kanałów influencerów przy jednoczesnym zachowaniu zgodnośći z platformą kreatywną marki.
  2. Przełożenie idei kreatywnej postrzeganej głównie przez pryzmat globalnych kopii TV na aktywację będącą blisko konsumenta. Sprawiając, że jeden z najbardziej prawdziwych insightów w historii reklamy jest jeszcze dobitniej wyrażony egzekucją (to duże wyzwanie biorąc pod uwagę wysoki poziom działań ATL). 

Przez chwilę byliśmy bardzo daleko. Wróćmy więc z Dubaju i zastanówmy się nad dobrymi przykadami Polskich kampanii wykorzystujących influencerów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przede wszystkim podzielmy te kampanie na długofalową strategiczną współpracę z Influencerem oraz na jednorazowe akcje nastawione na osiągnięcie krótkotrwałego efektu, np.. przekierowania użytkowników na landing page konkursowy. Skupię się na współpracach strategicznych bo nadal są one rzadkością, choć dobrze zaplanowane są potężnym i efektywnym narzędziem w rękach marketera.

Współprace strategiczne:

1. Cyber Marian i Środy z Orange

Niewątpliwie wielu z Was kojarzy akcję Cyber Mariana promującą środy z Orange tylko z parodii „Fast and Furious 7“ , która zyskała niespodziewaną popularność nie tylko w Polsce. Ta współpraca jednak nie zaczęła, ani nie zakończyła się na tym filmie. Cyber marian znany jest szczególnie w młodej grupie docelowej ze swoich zdolności postprodukcyjnych. Sprawnie kluczuje siebie wprost z greenboxa do klasyków światowego kina. Ten potencjał dostrzegła i postanowiła wykorzystać agencja VML. Parodie aktualnie wprowadzanych na ekrany kin filmów w wykonaniu Cybermariana to format, który wpisuje się w specyfikę kanału i jest bezpośrednio powiązany z promowaną przez orange aktywacją.

2. Niekryty Krytyk i Mobile Vikings

Od grudnia 2013 do stycznia 2015 roku ambasadorem telefonii komórkowej Mobile Vikings był weteran polskiej sceny YouTube Niekryty Krytyk. Zespół Digital Kingdom odpowiadał za ten projekt od pierwszego dnia do jego zakończenia, więc chętnie podzielę się dokładnymi efektam i przemyśleniami dotyczącymi tej współpracy

Nowatorskie spojrzenie na interakcje:
Zwróciliśmy uwagę na to jak duży wpływ na budownie relacji z widzami ma słuchanie ich sugestii. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie wspólnie z Niekrytym nowatorskiego na polskim YouTube formatu – to widzowie decydowali co pojawi się w kolejnym oddcinku, głosując na jedną z dwóch przygotowanych wcześniej zajawek na landing page mobile vikings:

Przykładowa zajawka:

Ponad 10 000 głosów internautów na tę zajawkę wystarczyło aby Niekryty skrytykował słoneczny patrol

Pełny Odcinek:

Nieprzeciętne wyniki:
W trakcie rocznej aktywacji nagrania Niekrytego Krytyka sponsorowane przez Mobile Vikings osiągnęły ponad 18 milionów wyświetleń, Internauci oddali łącznie ponad 100 000 tysięcy głosów na to, co Niekryty skrytykuje w kolejnym odcinku. Podsumowując Mobile Vikings stało się pomostem łączącym Niekrytego Krytyka ze swoimi Fanami. Udostępniliśmy im platformę, na której zyskał zarówno Niekryty Krytyk jak i marka Mobile Vikings. Case study tego projektu – wykonane w memowej stylistyce możecie zobaczyć poniżej. Nie dajcie się zwieść żartobliwą formą – wyniki są jak najbardziej serio 😉

3. Gamerzy i Sprite

Gaming jako kategoria treści na YouTube jest fenomem na skalę światową. Dla wielu fenomenem niezrozumiałym „Dlaczego ktokolwiek chce oglądać godzinne nagrania z czyjejś gry?“ Odpowiedź jest prosta „Zamknij oczy, przypomnij sobie moment, w którym miałeś kilkanaście i patrzyłeś zachipnotyzowany w ekran starego telewizora. Podczas, gdy z kolegami ściskałeś pady starego Pegasusa.“ – Insight pozostaje niezmienny. Zmieniają się narzedzia i skala. Dziś miliony młodych ludzi ogląda na YouTube innych młodych ludzi podczas grania w gry. Ten potencjał wykorzystuje Sprite współpracując strategicznie z kilkoma gamerami: JDabrowsky, Skkf, ROJOV13.


Pierwszą część felietonu znajdziesz tutaj >