Mobilność na topie: raport Criteo Mobile Commerce pokazuje rosnące znaczenie aplikacji mobilnych i zakupów cross device

Najnowsze globalne dane wskazują na to, że zakupy z aplikacji mobilnych zaczynają prześcigać te, dokonywane z poziomu urządzeń desktopowych, natomiast mechanizm Cross Device wspiera 40% transakcji w kanale mobile.
O autorze
2 min czytania 2015-07-02

Według danych Criteo w Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 14%. Transakcje dokonywane na urządzeniach desktopowych nadal dominują, stanowiąc 86% zakupów online.

Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport Q2 2015 State of Mobile Commerce, z którego wynika, że aplikacje mobilne generują niemal 50% transakcji w przypadku największych graczy eCommerce, którzy zdedydowali, że głównym kanałem sprzedaży będą właśnie aplikacje, ze względu na zdecydowanie wyższe konwersje w porównaniu z przeglądarkami zarówno mobilnymi jak i na desktopie. Co więcej, ponad 40% transakcji jest wykonywanych z wykorzystaniem więcej niż jednego urządzenia; smartfony, komputery oraz tablety są używane w różnych kombinacjach w celu sprawdzenia produktu i finalnego dokonania transakcji.

„Proces zakupowy stał się dziś bardziej złożony, ponieważ klienci nie korzystają już z jednego urządzenia w celu dokonania zakupu” – powiedział Jonathan Wolf, Chief Product Officer w Criteo. „Wykorzystywanie aplikacji i identyfikowanie klientów na różnych urządzeniach jest kluczem do efektywnej sprzedaży na rynku e-commerce w zmieniającej się rzeczywistości.”

Dane zawarte w raporcie Q2 2015 State of Mobile Commerce są oparte na analizie 1,4 mld unikalnych transakcji wygenerowanych przez Criteo na łączną kwotę ponad 160 miliardów dolarów rocznej, globalnej sprzedaży. Dodatkowo, z raportu wynika, że:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ilość ruchu mobile rośnie znacząco: w USA transakcje mobilne stanowią obecnie ponad 30 % wszystkich transakcji e-commerce, a oczekuje się, że do końca roku osiągną 33% w USA i 40 % w skali globalnej. Wśród najbardziej popularnych kategorii eCommerce są: moda, towary luksusowe i podróże; w ich przypadku jedna na trzy transakcje jest generowana na urządzeniach mobilnych.
  • Optymalizacja lub biznesowy krach: Strony zbudowane w modelu responsywnym generują ponad dwukrotnie wyższy współczynnik konwersji (3,4 %) niż strony niezoptymalizowane pod urządzenia mobilne (współczynnik konwersji na poziomie 1,6 %). 

Według danych Criteo z rynku polskiego udział urządzeń mobilnych w zakupach eCommerce wygląda następująco: smartfon 7.5% (Android 5.3%, iPhone 2.0%), tablet 7.1% (Android 3.0%, iPad 4.1%), desktop 85.4%. 

„Popularyzacja urządzeń mobilnych jest dziś najsilniejszym trendem zarówno w handlu eCommerce jak i w reklamie. Tempo tych zmian w skali globalnej jest wręcz niewiarygodne” – stwierdził Wolf. „Zdolność marketerów do wykorzystania nowych technologii, w celu zidentyfikowania oraz dotarcia do klientów w każdym miejscu staje się kluczowa, ponieważ większość z dokonywanych przez nich transakcji odbędzie się na kilku urządzeniach.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełen raport Q2 2015 State Of Mobile Commerce jest dostępny pod adresem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji o firmie Criteo i stosowanej przez nią technologii.