O bankowości z przymrużeniem oka? Można!

Idea Bank ruszył z kampanią w ogólnopolskiej telewizji i internetowych serwisach filmowych, promującą nowatorskie rozwiązania, ułatwiające prowadzenie biznesu.
O autorze
2 min czytania 2015-08-17

Bank w lekkiej, pełnej dystansu formie pokazuje, jak dzięki Mobilnym Wpłatomatom, przestrzeniom Idea Hub i Kredytowi Online, przedsiębiorcy mogą ułatwić sobie prowadzenie firmy.

Mobilny Wpłatomat to specjalnie zaprojektowany samochód z wbudowanym wpłatomatem, w którym przedsiębiorca może zdeponować utarg np. z całego dnia pracy sklepu. Pojazd można wezwać przy użyciu aplikacji mobilnej, dzięki czemu pojawi się przed firmą w wyznaczonym czasie. Usługa dostępna jest na razie w Warszawie.

Promowany jest także Idea Hub – niestandardowy oddział bankowy, w którym przedsiębiorca ma możliwość spotkania się z kontrahentem w wynajętej sali konferencyjnej, pracy w przestrzeni coworkingowej przy kawie i gazetach lub załatwienia bankowej sprawy. Z tego typu przestrzeni skorzystać można w stolicy w placówkach położonych przy ul. Marszałkowskiej 87, Polnej 11, Zajęczej 15 i – do września – nad Wisłą przy Moście Poniatowskiego. Nowa przestrzeń tego typu w zeszłym tygodniu ruszyła w Krakowie przy ul. Sukienniczej 8, a już niedługo kolejna otworzy się w łódzkiej Manufakturze.

Idea Bank w reklamach poleca także kredyt online, o który można wnioskować bez konieczności odwiedzania oddziału oraz bez potrzeby gromadzenia dokumentacji, która często jest wymagana przy tego typu finansowaniu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie wymienione rozwiązania zostały opracowane po to, aby ułatwić i usprawnić prowadzenie działalności gospodarczej. I właśnie na pokazywaniu tych usprawnień skupia się kampania. Przedsiębiorcy mogą postępować tak, jak postępowali do tej pory, a więc wozić utarg do banku, co często odbywa się po zmroku, mogą wynajmować pomieszczenia, aby spotykać się z kontrahentami w przyzwoitych warunkach i mogą biegać po urzędach, aby skompletować potrzebą dokumentację. Tylko po co, skoro można inaczej? Dlatego „Można? Można!” to główny przekaz tej kampanii.

Chcemy pokazać przedsiębiorcom, że jest alternatywa w stosunku do wielu obowiązków, którymi są oni obarczeni – Sławomir Gąsiorowski, dyrektor marketingu Idea Banku –Wiemy, że niełatwo jest namówić klientów do stosowania nowych rozwiązań, ale wiemy także, że kiedy już się do nich przekonają, wtedy nie wyobrażają sobie prowadzenia firmy bez nich, bo są wygodne, oszczędzają czas i pieniądze – dodaje Sławomir Gąsiorowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cały przekaz ujęty jest w lekką, dowcipną formę. Idea Bank w ten sposób pokazuje, że choć jest poważną instytucją finansową, to jednak potrafi zdobyć się na dystans. To niezbyt częste w świecie finansów, który preferuje bardzo poważne formy promocji. Klientami Idea Banku są jednak mali przedsiębiorcy, ludzie kreatywni i pełni pasji, którzy umieją docenić lekki dowcip.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W największych stacjach telewizyjnych pojawił się jeden 45-sekundowy oraz trzy 15-sekundowe spoty. W internetowych serwisach filmowych m.in. YouTube i Vimeo, obejrzeć można trzy inne, 30-sekundowe reklamy. Działania w telewizji i internecie to rozwinięcie kampanii reklamowej w Warszawie, w której o rozwiązaniach banku można przeczytać na billboardach czy autobusach, usłyszeć w lokalnych stacjach radiowych, a także zobaczyć je w spotach reklamowych, emitowanych w kinach studyjnych.

Akcja spotów reklamowych rozgrywa się m.in. w parku, szkole, przy sklepowej witrynie, w autobusie, a także jednej z placówek Idea Hub. W Berlinie odbył się casting na trzech głównych aktorów, których będzie można zobaczyć w reklamach. Lektorem, podobnie jak w spotach radiowych, jest Łukasz Nowicki. Za reżyserię spotów odpowiedzialny był duet Konqubinat – Karolina Lewińska i Tomek Kapuściński, za scenografię Marcin Płaszczyk. Za kostiumografię odpowiadała Zofia Komasa. Produkcją filmów zajęło się Graffiti Films, postprodukcją Stage 2, dźwiękiem Ztudio. Za koncept kreatywny odpowiadała agencja Brasil, zakupem mediów zajął się MediaVest.