Elżbieta Twardowska (Ogilvy Brand Consulting): Najtrudniejsze wyzwania to timingi, zbyt duże grono osób decyzyjnych i strach przed podjęciem decyzji

Elżbieta Twardowska (Ogilvy Brand Consulting): Najtrudniejsze wyzwania to timingi, zbyt duże grono osób decyzyjnych i strach przed podjęciem decyzji
W specjalnej serii Marketingowej 11 przepytujemy jurorów Effie Awards 2015 - konkursu oceniającego efektywność działań komunikacji marketingowej. Wydarzenia, którego jesteśmy patronem medialnym. Dziś rozmawiamy z Elżbietą Twardowską - dyrektorem strategicznym Ogilvy Brand Consulting.
O autorze
3 min czytania 2015-09-08

1. W marketingu najważniejsze są…



Ciekawość, talent do wyciągania nieoczywistych wniosków, umiejętność zadawania właściwych pytań i rozumienia wyzwania, na które chcemy odpowiedzieć.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…



Wszystkie „pierwsze razy”… pierwsza samodzielnie prowadzona marka, czyli Sprite, pierwsze Effie za tę pracę i pionierskie aktywacje digitalowe na początku lat 2000 – w czasach, gdy o internecie myślało się (jeśli w ogóle się myślało) głównie w kategorii kampanii bannerowych. Pierwszy launch i tytuł marki FMCG roku za wprowadzenie Kropli Beskidu. Pierwsze działania typu lead generation w mediach społecznościowych dla Link 4, pierwsze obrady w jury Effie, złote Effie za wprowadzenie nju mobile… Właściwie jakby na to nie spojrzeć, to każdy z projektów, niezależnie od tego, czy znamy markę, kategorię, wyzwanie, pod jakimś względem zawsze jest „pierwszy” i to chyba najbardziej mi się podoba w mojej pracy.
 

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć…



Mam wrażenie, że w naszej branży najtrudniejsze wyzwania to te, które wynikają bardziej ze sposobu, w jaki pracujemy, a nie samej natury tych wyzwań. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie wyzwania, które byłoby „zbyt trudne”, zwłaszcza, że będąc częścią jednego z najlepszych zespołów strategicznych w Polsce i na świecie, jestem na co dzień w kontakcie z fantastycznymi i bardzo utalentowanymi ludźmi. 
 

Najtrudniejsze wyzwania to timingi, zbyt duże grono osób decyzyjnych, strach przed podjęciem decyzji, etc. sprawiają, że pewne projekty stają się trudniejsze niż inne.


LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…



Mój zespół strategiczny. Uważam, że nie ma lepszego w tym kraju.


5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…



Whopper freak out. Świetne zrozumienie problemu, marki, konsumenta i odwaga w egzekucji. Genialnie proste i przy okazji super zabawne. Oglądając, nie ma się poczucia, że ten pomysł powstał 8 lat temu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…



Bardzo interesujące odkrycia i dyskusje dla marketingu odbywają się obecnie w dziedzinie ekonomii behawioralnej. Dziedzinie, która łączy twardą perspektywą ekonomiczną z odkryciami psychologii, socjologii czy biologii ewolucyjnej. Ich wartość polega głównie na tym, że pozwalają coraz lepiej rozumieć zachowania konsumentów i tym samym bardziej świadomie planować skuteczne rozwiązania komunikacyjne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dlaczego lepiej jest zaznaczyć opcję domyślną, a konsumentom dać możliwość opt out? Kiedy działa społeczny dowód słuszności? Ekonomia behawioralna bada właśnie tego typu zjawiska i umożliwia stworzenia bardziej kompletnego obrazu tego, jak ludzie podejmują decyzje.


7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…



Każde, które zakłada, że samo w sobie będzie receptą na skuteczną strategię komunikacyjną. Nie ma jednego remedium na wszystkie problemy i nie będzie. Myślę, że mogę również w imieniu wielu osób zajmujących się tworzeniem komunikacji wyrazić ubolewanie w sprawie tzw. virali. Fajna rzecz, gratuluję każdemu, któremu się udało, ale zaplanować się tego po prostu nie da. Koniec kropka.


8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…



Zaufanie, szacunek do pracy każdej ze stron i zwykła ludzka sympatia, która sprawia, że chce nam się jeszcze więcej, nie działamy „od – do”, lubimy ze sobą przebywać i razem osiągamy sukces.

9. Swoje inspiracje czerpię z…



Dziś mamy dostęp do niezliczonych źródeł inspiracji, ale dla mnie osobiście najbardziej inspirujący są inni ludzie. To, jak myślą, komentują, decydują, tworzą… zrozumienie DLACZEGO pewne rzeczy się dzieją, co nas różni, a co łączy jest fascynujące. Najciekawsze rzeczy powstają, gdy zderzają się różne punkty widzenia, doświadczenia, kompetencje, osobowości. 


10. Efektywność w marketingu to…



Realizacja celów biznesowych w sposób, który długofalowo wspiera budowanie marki.


11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Lubię tworzyć i pracować z twórczymi ludźmi. Widzę efekty swojej pracy i mogę być z nich dumna.

 

Elżbieta Twardowska – dyrektor strategiczny Ogilvy Brand Consulting

Ma ponad 16-letnie doświadczenie w reklamie. Od 2010 roku kieruje zespołem Ogilvy Brand Consulting, spółką odpowiedzialną za planowanie strategiczne w Ogilvy & Mather. Opracowywała strategie dla marek z wielu kategorii m.in. pracowała przy kampanii wprowadzającej na rynek nju mobile nagrodzonej złotym Effie 2014. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii komunikacji oraz długofalowym zarządzaniu marką. Posiada duże doświadczenie w projektach dotyczących repozycjonowania oraz opracowywania zintegrowanych platform komunikacyjnych łączących działania ATL, BTL, digital, PR, etc. (np. platforma n, Link 4 czy Saturn). Autorka strategii kampanii wielokrotnie nagradzanych w poprzednich edycjach konkursu Effie.

 

Już niebawem poznamy kampanie nominowane do Effie Awards 2015. Nagrody zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Do tego czasu NowyMarketing jako patron medialny wydarzenia będzie przedstawiał Wam jurorów konkursu w specjalnej edycji Marketingowej 11. W tegorocznym Jury Effie Awards 2015 zasiada 82 specjalistów – praktyków, ekspertów i autorytetów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 171 zgłoszeń. Effie to najważniejszy konkurs oceniający efektywność działań komunikacji marketingowej i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Więcej na www.effie.pl