20 zdań, które pomogą ci napisać miażdżący tytuł e-maila…

20 zdań, które pomogą ci napisać miażdżący tytuł e-maila…
Jak stworzyć nagłówek wiadomości, by open rate poszybował w kosmos, a ilość konwersji wywołała tsunami? – oto dylemat wielu marketerów. Zapraszam więc na subiektywną analizę 20 tytułów e-maili: tych lepszych i tych gorszych.
O autorze
3 min czytania 2015-09-09

O fundamentalnej roli nagłówka wiadomości, czyli treści w polu „Temat:”, nie ma co się rozwodzić. Przypomnijmy więc, że przy tworzeniu skutecznych tytułów warto korzystać z całego arsenału webwritingu i copywritingu. A więc: złóż obietnicę, postaw pytanie, podaj konkret, nie bój się dawać liczb, szczególnie tych dotyczących pieniędzy. Zaintryguj czytelnika i trzymaj go w napięciu, ale bądź zrozumiały.

Czasem w tytule można umieścić CTA bądź wskazać, że dana wiadomość będzie pomocna w rozwiązaniu jakiegoś problemu. W nagłówku dobrze sprawdza się niedomówienie, znane nazwisko lub zagadka. Jeśli to możliwe, warto personalizować temat wiadomości. Badania firmy FreshMail dowodzą, że dzięki temu wskaźniki otwarć e-maili mogą być wyższe o 72 proc.

Skuteczny nagłówek e-maila musi zmieścić się w jednej linijce, którą zobaczy odbiorca, w praktyce oznacza to ok. 10 słów. Najmocniejsze słowa kluczowe warto umieszczać już na początku tematu, pamiętając, że internauta skanuje treści. Należy unikać stosowania wielkich liter (źle się czytają i mogą być odebrane jako oznaka bezradności) oraz nie przesadzać z poczuciem humoru.

Po tym krótkim wprowadzeniu pora na małą analizę 20 nagłówków wiadomości, które z różnych branż dotarły na moją skrzynkę. Najpierw tytuł w oryginale, potem krótki komentarz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. Bob Marley i zwariowana historia konopi

Moim zdaniem nagłówek arcydzieło, chociaż nie każda firma będzie mogła stosować podobne treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

2. Katalog i gazetka ważne od 30.07.2015 | Szkoła w moim stylu | HITY sierpnia | Podróżuj z Ellehammer | Masowe zniżki

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nagłówek masakra. Za długi, sztampowy, bez konkretów, bez CTA, a sformułowanie „Masowe zniżki” po prostu powala.

3. Co się dzieje z Twoim ciałem, gdy śpisz? 10 ciekawostek

Niezły tytuł: jest i pytanie, i liczba, i coś, o co troszczy się prawie każdy – zdrowie.

4. Nowa oferta sprzedaży prądu. 300 zł oszczędności!

A może napisać w formie bezpośredniej: Oszczędź 300 zł dzięki nowej ofercie sprzedaży prądu!

5. Zarabiaj na ocenach

To temat e-maila od jednego z wiodących banków. Ja osobiście tego nagłówka nie ogarniam, ale może ktoś coś…

6. Co jedzą bogacze?

Krótki, budzący ciekawość tytuł. No i forsa, dużo forsy – ona zawsze przyciąga.

7. Teraz bardziej się opłaca! Oszczędne pralki w korzystnych cenach!

Dwa wykrzykniki, ale zero konkretów, bo nie wiadomo, o ile się bardziej opłaca. Co gorsza, najważniejsza obietnica została ukryta w treści maila, czyli że „do 17 sierpnia darmowa dostawa na wszystkie pralki”. Ja bym to umieścił w tytule.

8. Czy i Ty popełniasz te 3 głupie błędy w opisach produktów?

Przyciąga uwagę, bo zadaje ważne pytanie i sugeruje poradnikowy charakter wiadomości. W dodatku autor się nie wywyższa.

9. Spraw mruczkowi frajdę – teraz saszetki z karmą dla kota za grosze!

Wyraz „mruczek” przyciąga uwagę oraz wskazuje, że nadawca kocha zwierzęta, co już dobrze o nim świadczy. Tytuł jednak chyba ciut za długi i można zamiast „za grosze” podać jakąś dokładną sumę.

10. Noc zakupów w (tu pojawia się nazwa firmy) -30% na wszystkie książki od 19:00 do 24:00

Konkretna informacja o wielkości zniżki, „noc zakupów” może przyciągać + oferta ograniczona czasowo. Jest w miarę OK.

11. Weronika, Ania, Sebastian… kto następny?

Czasem odbiorcę warto trochę postraszyć. Do tego zwięzłość, poczucie tajemnicy i niedopowiedzenie. Maila otworzyłem.

12. Obalamy 3 mity prosto z apteki

Pani magister może się obrazić, ale kto z nas nie lubi poznać sekretów dotyczących zdrowia i urody?

13. Wojciechu, specjalnie dla Ciebie przedłużamy promocję!

Spersonalizowany komunikat zawsze lepiej się sprawdza, choć trochę mało konkretów. Mimo to kusi, by otworzyć wiadomość i sprawdzić, do kiedy promocja potrwa.

14. Tylko teraz! Odzież damska i męska w niskich cenach!

Brakuje jasnej obietnicy. Ponadto dalej w mailu czytamy, że „wszystko poniżej 70 zł” i właśnie tę informację dałbym do tytułu.

15. Królewska Uczta za pół ceny z DARMOWĄ DOSTAWĄ

Mała zagadka: jaka firma przesłała tę ofertę? Restauracja, supermarket, a może serwis do zamawiania jedzenia online? Nie – to sklep z akcesoriami do wyrobu własnej biżuterii.

16. Michał Ciebie zaatakował! Broń się!

Reklama serwisu z grami – mocny przekaz, wezwanie do akcji, krótkie wypowiedzi. Warto zwrócić uwagę, że pierwszym wyrazem nagłówka jest popularne imię. „Michał” zaciekawia i nieważne, że zdanie jest trochę niegramatyczne.

17. Gdy chcesz więcej sprzedawać, szczególnie na Allegro…

Całkiem niezłe, mamy potencjalne zyski, jest znana marka, jest niedopowiedzenie.

18. Pierwszorzędna okazja na mieszkania. Nawet 21 tys. zł rabatu.

Słowo „pierwszorzędny” jest długie, trudne i wychodzi z użycia, chyba że ma zaciekawić adresata. Zdanie zacząłbym od pieniędzy i rabatu (i lepiej nie dawać kropki na końcu tytułu).

19. Moda męska – najnowsze trendy i style| PRZESYŁKA I ZWROT KURIEREM GRATIS!

Temat moim zdaniem za długi, mało precyzyjny, do tego wielkie litery, które źle się czyta. Nie wiem, co mężczyznę mogłoby w tej propozycji przyciągnąć. I pomyśleć, że to mail od wiodącego sklepu modowego.

20. Twoja nowa składka OC! Sprawdź >>>

Treść wydaje mi się trochę oklepana, mało konkretna i zbyt natarczywa, ale może w testach wygrał właśnie ten nagłówek. Kto wie.