Reklama wielkoformatowa po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku – raport Cam Media

Szacowana wartość rynku w analizowanym okresie wyniosła 66,5 mln zł i była wyższa o 6,6 proc. niż rok wcześniej (62,39 mln zł).
O autorze
1 min czytania 2012-11-09

Trzeci kwartał znacząco różnił się swoimi wynikami w porównaniu do lat ubiegłych. Działania reklamodawców poszły w inną stronę, niż przewidywania oparte o wcześniejsze tendencje. Ogromnym zaskoczeniem był wzrost wydatków na reklamę wielkoformatową w lipcu oraz spadek reklamy we wrześniu, w którym w poprzednich latach zawsze notowano wzrost sprzedaży. Taka sytuacja jest wynikiem inwestycji związanych z finałami Euro 2012.

Duże zmiany nastąpiły również w podziale rynku miedzy poszczególne branże. Do grupy głównych reklamodawców dołączyły „finanse”, przy czym „motoryzacja” oraz „odzież i dodatki” nadal pozostawały w czołówce. Natomiast ogromy spadek inwestycji odnotowała „telekomunikacja”. Po raz ostatni w zestawieniach największych reklamodawców występują spółki OLT Express (drugie miejsce na liście największych reklamodawców) i Amber Gold (piąte miejsce).

W ujęciu geograficznym zachowana jest tendencja z poprzednich okresów 2012 roku. Warszawa i Kraków nadal odnotowują spadek udziału w rynku. Spadła też średnia cena transakcyjna, która obecnie wynosi 50 919 zł – rok wcześniej było to 54 490 zł.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Trzeci kwartał 2012 roku zaskoczył nas swoimi wynikami. I to wielokrotnie. Spodziewany spadek sprzedaży okazał się bardzo mały i wyniósł 1,9%. Biorąc pod uwagę wartość wydatków reklamowych na kampanie wielkoformatowe przed i w czasie EURO 2012 oczekiwaliśmy, iż w III kwartale 2012 roku będziemy notować spadki sprzedaży zbliżające się do dwucyfrowych wartości procentowych. Zaskoczeniem jest także wartość wydatków we wrześniu, który okazał się być najgorszym miesiącem w III kwartale 2012 roku. W naszej ocenie jest to też zapowiedź dalszych spadków wartości rynku reklamy wielkoformatowej w IV kwartale. – powiedział prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.

Pobierz raport „Rynek reklamy wielkoformatowej po pierwszych trzech kwartałach 2012 roku”, opracowany na podstawie monitoringu 280 lokalizacji wielkoformatowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się