Arkadiusz Gwizdek (Amica): Trendy można też budować

Arkadiusz Gwizdek (Amica): Trendy można też budować
W specjalnej serii Marketingowej 11 przepytujemy jurorów Effie Awards 2015 - konkursu oceniającego efektywność działań komunikacji marketingowej. Wydarzenia, którego jesteśmy patronem medialnym. Dziś rozmawiamy z Arkadiuszem Gwizdkiem, Dyrektorem Marketingu grupy Amica.
O autorze
2 min czytania 2015-10-09

1. W marketingu najważniejsze są…

Konsument, koncept, konsekwencja. Konsument, koncept, konsekwencja. Konsument, koncept, konsekwencja…

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Każda udana uskrzydla. Pewnie od tej pierwszej, jeszcze na studiach (plakaty dla AIESEC), aż po ostatnią wielką – repozycjonowanie marki Amica.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć…

Najtrudniejsze z najnowszych to właściwe ustawienie strategii 3 marek sprzętu AGD jakie ma Grupa Amica na europejskich rynkach – Amica, Hansa i Gram. Ale ja lubię budować.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Zbudowanie marki Almette w Polsce. Marka o indeksie cenowym 150 zajęła 25 proc. rynku, dobrze zgrany marketing mix, ale najbardziej jestem dumny z komunikacji ‘4 pory roku’ i projektu ‘clean label’ – produkt bez zagęstników, bez barwników i bez konserwantów, który narzucił nowe standardy całej branży.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Zazdroszczę, to niewłaściwe słowo, ale podziwiam te kampanie, w których udaje się ich twórcom przekaz komunikacyjny ubrać w przepiękne dwuminutowe nieoczywiste filmy reklamowe. Np. bardzo lubię film H&M z Karlem Lagerfeldem:

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Trendy można też budować.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Ha ha, a co to znaczy ‘przereklamowane’?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zdecydowanie rozumienie przez agencję biznesu klienta i partnerstwo. Bez tego pozostałe elementy się nie składają.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Któregoś poranka podczas śniadania w jednym z hoteli gdzieś w Europie znalazłem na stole serwetki z napisem ‘Inspiration can hit you anytime’ i miejscem na notatki… No tak, inspiracje można znaleźć wszędzie.

10. Efektywność w marketingu to…

Ciągłe rozwijanie marki, które sprawia, że marki są rentowne. A ta rentowność jest potrzebna po to, by je dalej rozwijać.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Pociąga mnie badanie zachowań konsumentów, ich potrzeb, zwłaszcza tych nieuświadomionych.

Gdyby nie to, pewnie robiłbym stand-up.

 

Arkadiusz Gwizdek
Dyrektor Marketingu grupy Amica

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od 20 lat w komunikacji i marketingu, choć pierwsze kroki stawiał w dziale sprzedaży Mars Polska. Szerokie doświadczenie marketingowe zdobywał następnie w działach marketingu takich firm jak Mars Polska, Morliny i Hochland, gdzie pełnił funkcję Dyrektor Marketingu. Współtwórca sukcesu marek Hochland, Almette i Valbon na rynku polskim, laureat nagród EFFIE. Od 2013 roku Dyrektor Marketingu grupy Amica – odpowiedzialny za tworzenie centrum kompetencyjnego zarządzania markami i marketingiem w Grupie Amica oraz budowanie struktur regionalnych. Przygotowuje strategie i komunikację dla całego portfela marek Grupy – Amica na rynku polskim i w Zachodniej Europie, Hansa – na rynkach Europy Wschodniej i Południowej oraz Gram na rynkach skandynawskich. „Konik zawodowy” – komunikacja wizualna oraz zachowania konsumenckie. Współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Prywatnie miłośnik podróżowania po Ameryce Południowej i gry na gitarze basowej.


Znane już są kampanie nominowane do Effie Awards 2015. Nagrody zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Do tego czasu NowyMarketing jako patron medialny wydarzenia będzie przedstawiał Wam jurorów konkursu w specjalnej edycji Marketingowej 11. W tegorocznym Jury Effie Awards 2015 zasiada 82 specjalistów – praktyków, ekspertów i autorytetów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 171 zgłoszeń. Effie to najważniejszy konkurs oceniający efektywność działań komunikacji marketingowej i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Więcej na www.effie.pl