Jak napisać wciągający wpis na blogu, który wypromuje Twoją wiedzę – infografika o webwritingu

Obrazowe rzeczowniki, dynamiczne czasowniki i inspirujące przymiotniki, rankingi, cykl Kolba i intrygujące pytania – to wszystko pomaga w napisaniu interesującego tekstu.
O autorze
1 min czytania 2015-10-20

Interaktywna infografika podsumowująca projekt Instytutu Kultury Miejskiej „Pracownia Nowych Mediów” w niespełna dwudziestu krokach pokazuje, jak tworzyć wpisy, które przyciągną uwagę czytelników. Zapraszamy na: www.webwriting.ikm.gda.pl.

Teksty, które czytamy w Internecie rządzą się swoimi prawami, na zainteresowanie czytelnika mamy około 20 sekund, w których pobieżnie skanuje wzrokiem nasz wpis. Dzięki zastosowaniu porad Joanny Wyryczy-Bekier doświadczonej trenerki i autorki książek o twórczym podejściu do pisania, stanie się ono łatwiejsze, a teksty bardziej atrakcyjne. 

W infografice znajdziemy wskazówki dotyczące tworzenia tytułów, sposobów na rozbudzenie ciekawości czytelnika czy pokazanie autora tekstu w roli eksperta. Joanna Wrycza-Bekier zwraca uwagę również na słowa wysysające energię ze zdań (jakby, właściwie, osobiste przekonania, wstępne przygotowanie) i triki zwiększające przejrzystość tekstu: dzielenie myśli na akapity, rozsądnie stosowane pogrubienia i punktorów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co jeszcze pomaga w napisaniu ciekawego tekstu? Sprawdź, na infografice! www.webwriting.ikm.gda.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Joanna Wrycza – Bekier – doktor nauk humanistycznych, wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim. Jest autorką pięciu książek, które odsłaniają tajniki pisania tekstów internetowych, reklamowych, literackich i naukowych: Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy (Onepress, 2014), Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2013), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008). Jej blog Poradnik Pisania ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla amatorów i profesjonalistów oraz autorski e-learningowy kurs webwritingu. W ramach Akademii Nowych Mediów poprowadziła zajęcia z webritingu i kreatywnego pisania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Redakcja merytoryczna infografiki: Joanna Wrycza-Bekier (www.poradnikpisania.pl)
Koordynacja projektu: Karina Rojek (Medialab Gdańsk)
Projekt graficzny: Julia Porańska (www.botak.info)

Poradnik powstał w ramach projektu Pracownia Nowych Mediów realizowanego przez zespół Medialabu Gdańsk działającego przy Instytucie Kultury Miejskiej. Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Treść publikacji dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 polska (CC BY 3.0 polska) www.creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl