Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Brief pobudza lub zabija kreatywność

Brief pobudza lub zabija kreatywność
Spokojnie, nie będzie to 5242 odcinek odysei “Jak napisać idealny brief”. Chcę jedynie opowiedzieć Ci dwie historie briefów, które trafiają do tej samej agencji, a różnią się treścią.
O autorze
1 min czytania 2012-11-22

Akt I – Dzień dobry, szukam śrubokręta

Do bólu precyzyjny, kompletny. Odpowiada na niezadane pytania, rozwiewa niepowstałe wątpliwości. Wytycza jedyny słuszny kierunek i szczegółowo opowiada drogę do celu. Brief – ideał, brief – zabójca. Komunikat jest prosty – “Wiem, jestem pewien, potrzebuję tylko wykonawcy-śrubokręta”.

Nie ma tu miejsca na pracę Business Developera, stratega, kreatywnego. Rzucą okiem i wrócą do swoich zajęć. “Wyceniajcie, nic tu po nas”. Account zbierze kosztorys z działów, złoży ofertę i naciśnie Wyślij. Tyle.

Akt II – Moje cele, Wasza koncepcja

Rzuca wyzwanie przez jasno postawiony cel, budżet i harmonogram. Mówi o marce, rynku, klientach. Czasem przynosi insight czy przydatne anegdoty. Jest otwarty i zaprasza, niczym górski szczyt, do zdobycia. “Spróbuj, pokaż co potrafisz”.

To iskra zapalająca silnik agencji do działania. Jeden po drugim startują kolejne tłoki, by na koniec wspólnie osiągnąć szczytową moc. Strategia, kreacja, technologia, strategia, kreacja, technologia. Wytwarza się energia, której kumulacja da efekt w postaci pomysłów. Z 45, być może całkiem dobrych, wybrany zostanie ten jeden, który nazwany zostanie ideą.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Epilog

Pewnie myślisz, że znasz puentę. A co jeśli marketer naprawdę jest pewien, woli oszczędzić i wybrać tańszą agencję, nawet kosztem braku intelektualnego wkładu z zewnątrz? Idąc dalej, chyba nikt nie lubi zapytań, które wymagają dwóch tygodni na przygotowanie oferty a zapraszanych jest 15 agencji?

Rynek tworzy sytuacje, w których raz obroni się zamknięty, a raz otwarty brief. Ważne byś miał świadomość jakie konsekwencje niesie ze sobą i jedno i drugie podejście.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się