Jak ugryźć Snapa?

KFC stworzyło pierwszy polski teleturniej na Snapchacie - Snap&Bite. To przykład kreatywnego przełożenia tradycyjnej formy rozrywkowej na jedną z najnowszych platform digitalowych, która wciąż stanowi spore wyzwanie dla marketingowców.
O autorze
1 min czytania 2015-10-21

Pozytywny odbiór akcji wśród grupy docelowej dowodzi jednak, że marka poradziła sobie z nim bardzo dobrze.

Snapchat to aplikacja, która do niedawna wydawała się być mało interesująca do wykorzystania w marketingu. Dziesięciosekundowe filmiki i znikające po krótkim czasie zdjęcia, stały się jednak jedną z ulubionych form komunikacji wśród młodzieży. Potencjał komunikatora dostrzegła marka KFC, która w innowacyjny sposób zaangażowała jego użytkowników.

We współpracy z agencją reklamową McCann Worldgroup marka stworzyła teleturniej Snap & Bite. Rozgrywka odbywa się „na żywo”, uczestnicy odpowiadają na pytania i walczą o nagrody w czasie rzeczywistym. Tematem quizu są cztery kraje: Brazylia, Chiny, Indie i USA. Wybór nie jest przypadkowy. Są to miejsca pochodzenia sosów do nowego produktu w KFC – bitesów. Pytania wykraczają poza formę klasycznego teleturnieju, w zabawny i zdystansowany sposób prezentują pulę ciekawostek na temat dalekich kultur. W rolę prowadzącego wciela się Jan Frączek – współtwórca internetowego show „Na pełnej”.

Snap & Bite to przykład kreatywnego wykorzystania Snapchata do działań komunikacyjnych. Siłę pomysłu stanowi fakt, że format znany z telewizji został zaadaptowany do zupełnie nowego narzędzia. Pozwala to na dotarcie do najmłodszej grupy docelowej, która coraz rzadziej konsumuje tradycyjne media. Dzięki atrakcyjnej i angażującej formie KFC w przystępny sposób przekazuje informacje na temat swojej oferty, a także wzmacnia relację klient–marka.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na Snapchacie KFC Polska pojawiły się już dwa odcinki zabawy, a dzisiaj (21.10.2015r.) zaprezentowany zostanie się kolejny epizod.

Teleturniej Snap & Bite można oglądać co środę od godziny 17.00 w MyStory na Snapchacie KFC: kfcpolska. Za realizację projektu odpowiada agencja reklamowa McCann Worldgroup.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się