Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zakupy na iPadzie – raport Simply User z badań użyteczności m-commerce

Jak użytkownicy radzą sobie z zakupami w sieci, korzystając z iPada? O czym należy pamiętać projektując użyteczny sklep dostosowany do urządzeń mobilnych? Po przeprowadzeniu badań użyteczności sklepów Answear.com, Stradivarius oraz aplikacji Zara, Simply User przygotowało raport "Zakupy na iPadzie"
O autorze
1 min czytania 2012-11-25

W kontekście dynamicznego rozwoju sprzedaży przez sieć za pośrednictwem urządzeń mobilnych, zespół Simply User postanowił sprawdzić, na jakie trudności mogą napotkać użytkownicy dokonujący zakupów korzystając z iPada. Czy mobile usability jest już wystarczająco rozwiniętą dziedziną, aby klienci bez przeszkód mogli korzystać z wygody, jaką dają im przenośne urządzenia z dostępem do sieci? 

Do testów użyteczności wybrana została branża odzieżowa: sklepy Answear.com, Stradivarius oraz aplikacja Zara. W badaniach udział wzięło 10 osób.

Pierwszym zadaniem postawionym było znalezienie w sklepie i kupno określonej koszuli. Celem drugiego zadania było sprawdzenie, jak użytkownicy radzą sobie z przeglądaniem oferty sklepu i znajdowaniem na stronie produktu niezbędnych informacji.

Analiza pokazała m.in., że projektowanie na urządzenia mobilne ma inną specyfikę, niż projektowanie tradycyjnych sklepów internetowych. Proste i jednoznaczne komunikaty powinny prowadzić użytkownika od wyszukiwania, aż do płatności, a oryginalność i ekstrawagancję layoutu zdecydowanie lepiej zastąpić przewidywalnym dla użytkownika układem elementów, znanym z innych, dobrze zaprojektowanych stron i aplikacji. Oczywiście kreatywne rozwiązania są potrzebne, lecz w żaden sposób nie mogą one być przeszkodą w nawigacji oraz ogólnej orientacji użytkownika w sklepie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wybrane rekomendacje z badania są następujące:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Wyszukiwarka i przeglądanie produktów: dostosuj elementy nawigacyjne do kontekstu mobile, zadbaj o obecność filtrów w serwisie, jednoznacznie nazywaj działy sklepu i kategorie produktów, zamieść na liście produktów niezbędne informacje, zamieść wyszukiwarkę
  • Karta produktu: wyróżnij główną akcję i zadbaj o to, by była jednoznaczna, potwierdź poprawność wykonanej akcji, zadbaj o kluczowe dane
  • Koszyk i proces płatności: główna akcja wymaga odpowiedniego wyróżnienia,  pozbądź się zbędnych elementów z procesu zakupu, daj możliwość dokonania transakcji bez rejestracji, stosuj jasne komunikaty błędów i zintegruj proces zapłaty z serwisem.
Z raportem można zapoznać się na stronie: zakupynaipadzie.pl
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się