Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Korelacja między liczbą wypowiedzi a wynikiem wyborów

19.10.2015 w czasie trwania debaty dwóch kandydatek na Premiera Rady Ministrów hashtagu #Debata użyto ponad 33 tysiące razy, kolejnego dnia w związku z debatą ośmiu przedstawicieli partii które wg sondaży miały szanse wejść do parlamentu, #Debata pojawił się w sieci ponad 54 tysiącerazy
O autorze
1 min czytania 2015-11-18

Zdjęcie royalty free z Fotolia

•O sile KORWiN-a zadecydował Janusz Korwin-Mikke, który wraz z Przemysławem Wiplerem był podczas kampanii najpopularniejszym autorem wpisów, angażujących rzesze internautów

•W wyniku licznych dyskusji na temat koalicji partii zwycięskiej z PSL oraz o bieżącej aktywności partii, wynik liczby wzmianek w sieci jest nieadekwatny do realnego poparcia dla komitetu

•Liczba wzmianek na temat Partii Razem wzrosła w ogromnym tempie, jednak stało się to dopiero po debacie telewizyjnej, kiedy lider  ugrupowania – Adrian Zandberg, swoim przygotowaniem zdeklasował współrozmówców

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

•W kontekście Zjednoczonej Lewicy, wspominano sporo o Barbarze Nowackiej (82 tysiące wzmianek od 1 września) i to o niej podczas debaty telewizyjnej internauci wypowiadali się najbardziej pochlebnie (blisko 21% pozytywnych opinii)

#BAZAREK

Słuchaj podcastu NowyMarketing

•Internauci znaleźli sposób na obejście ciszy wyborczej, po przez nazywanie wyborów #bazarkiem, partii jak niżej (PiS-Kaczki, PO-Ośmiorniczki, ZL-Umywalki,KUKIZ’15-Ciastka, Nowoczesna – Franki, PSL-Jabłka, Partia Razem – Zrazy, KORWiN – Muszki etc.)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

•Publicyści i dziennikarze podczas ciszy wyborczej na bieżąco informowali poprzez tweety z tagiem #bazarek „po ile chodzą dziś pistacje, a po ile pomidory”. Wszystko po to, by informować jeszcze przed ogłoszeniem wyników exit polls, jak wygląda sondażowe poparcie konkretnych partii w wyborach

• #Bazarek najczęściej wykorzystywany był na Twitterze, gdzie w czasie ciszy wyborczej użyto go 5790 razy, na Facebooku, wykorzystano # o połowę mniej razy

•#Bazarek był również popularny na portalach informacyjnych w dyskusjach toczących się pod artykułami związanymi z polityką i wyborami parlamentarnymi,  internauci chętnie wspominali „Bazarek”, także na portalu Wykop.pl

•76% wypowiedzi zawierających #bazarek napisanych zostało przez mężczyzn

•Podczas wyborów parlamentarnych,  narzekano na nadmiar informacji na Twitterze. Wcześniej, przy okazji  wyborów prezydenckich podawane w sieci dane były stosunkowo miarodajne, tym razem wielu użytkowników potraktowało#bazarek jako formę zabawy/wyliczanki.  Trudno było znaleźć regułę i rozdzielić wiarygodne dane, od tych wymyślonych przez internautów

WNIOSKI:

•Najgorętsze dyskusje w sieci, toczyły się w trakcie telewizyjnych debat oraz po ogłoszeniu wyników wyborów. Jest to doskonały przykład potwierdzający wzrost popularności zjawiska multiscreeningu w Polsce

•Analiza sentymentu wypowiedzi na temat wszystkichkomitetów wykazała, że więcej było wypowiedzi negatywnych, niż pozytywnych. Tematy wyborcze zdecydowanie dzielą polskich internautów

•Ugrupowaniem o którym internauci wspominali najlepiej (największy % wypowiedzi pozytywnych) na tle innych, była partia KORWiN. W sieci wielokrotnie wypowiadali się o niej ludzie młodzi, którzy nie posiadają jeszcze praw wyborczych•Cisza wyborcza w dobie internetu ma coraz mniejsze znaczenie (czego przykładem jest #Bazarek)

•Statystyka, w której dwie – według sondaży – partie cieszące się największym poparciem, notują podobne wyniki, to odsetek wzmianek negatywnych i pozytywnych. O PiS i PO wszystkich krytycznych wypowiedzi na Facebooku było po 23%, a pozytywnych – 5%•Kobiety o polityce wypowiadają się w sieci znacznie rzadziej (zaledwie 24% wszystkich wzmianek o wyborach parlamentarnych) 

Całą prezentację SentiOne można zobaczyć tutaj.