Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 7): ASUS

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 7): ASUS
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedział Marcin Czech - Digital Marketing Specialist ASUS Polska.
O autorze
3 min czytania 2015-11-23

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Obecnie działamy na czterech platformach social media. Firmę ASUS można spotkać w serwisach takich jak Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Na tych platformach nie tylko promujemy markę, ale także aktywnie uczestniczymy w życiu naszych fanów, którym pomagamy oraz doradzamy w sprawach technicznych. Doceniamy najbardziej lojalnych fanów marki, np. składamy życzenia najwierniejszym z nich, pomagamy w zdobyciu niedostępnych akcesoriów, pożyczamy urządzenia. Chętnie także wspieramy osoby aktywne w social media.

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Najistotniejszą kwestią jest tworzenie wizerunku ASUS jako firmy przyjaznej, motywującej do robienia niesamowitych rzeczy oraz otwartej na potrzeby zarówno pasjonatów technologii jak i tzw „laików”. Takie postrzeganie marki tworzymy poprzez promowanie najlepszych rozwiązań poprawiających codzienne życie oraz wspieranie obsługi klienta. Liczymy, że dzięki tego typu działaniom będzie poszerzać się grono osób biorących aktywny udział w tworzeniu oraz w promowaniu produktów naszej marki.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Działania w mediach społecznościowych prowadzone są nieprzerwanie od 2010 roku. Ciężko wybrać jedno konkretne najważniejsze wydarzenie. Najważniejszy jest codzienny kontakt z fanami. Rozmawiamy nie tylko o urządzeniach ASUS, bardzo często fani traktują nas jak kumpli i piszą również o swoim problemach lub dylematach. Doceniamy to. Przeprowadziliśmy wiele kampanii, które zakończyły się dużą ilością nowych fanów, tysiącem prac konkursowych lub olbrzymim zasięgiem, jednak największą frajdę sprawiają nam lojalni fani i codzienne dyskusje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Obecnie wkroczyliśmy w erę „nowych” social mediów, czyli kanałach komunikacji takich jak Snapchat, Tinder, czy Periscope. Te media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne chociaż spora rzesza specjalistów wróżyła im rychły koniec. Wszystkie te aplikacje wiążą się bezpośrednio z pojęciem chwili, do której nie można wrócić tak jak w przypadku np. Facebooka. Jest to bardzo ciekawy fenomen, który na bieżąco jest przez nas monitorowany.

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Jak wiadomo sprzęt elektroniczny, w tym ten oferowany przez ASUS, jest częścią życia wielu ludzi. Ciężko jest zdefiniować tzw. target, ponieważ proponujemy szeroką ofertę rozwiązań, które trafiają do klientów z różnych branż, czy przedziału wiekowego. Najważniejszym wyzwaniem social mediów w naszym przypadku jest dotarcie do każdej z tych grup w sposób przejrzysty i zrozumiały. Nasza komunikacja jest odpowiednio dostosowana dla każdej grupy odbiorców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu działań w social media? Czy z powodu jakichś trudności zrezygnowali Państwo kiedyś z jakiegoś kanału lub profilu? 

Nigdy nie rezygnujemy z naszych profili, przede wszystkim dlatego, że staramy się nie tworzyć ich ad hoc na każdej aktualnie popularnej platformie, gdyż jak wiemy część z nich nie utrzymuje się zbyt długo na topowej pozycji. Odpowiednio dostosowujemy naszą strategię pod każdą z nich, a treści komunikujemy tak, by dotarły do użytkowników danego portalu. Stale też dostosowujemy się do dynamicznych zmian zachodzących w obrębie poszczególnych platform. Dlatego też nie spotykamy się z większymi trudnościami w social mediach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?

Social media fascynują pracowników działu marketingu ASUS oraz agencji. Właśnie poprzez SM czerpiemy inspiracje na dalsze działania ASUS oraz wiedzę potrzebną do efektywnych działań. Platformy oraz same trendy zmieniają się błyskawicznie. Jesteśmy przygotowani na wszystkie nowinki, a taką wiedzę zdobywamy poprzez obserwowanie platform social media, zagranicznych mediów, obecność w grupach tematycznych oraz na konferencjach. Centrala ASUS jest także doskonałym źródłem wiedzy.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

Nasz dział Marketingu i PR działa wspólnie z agencją Social Media oraz PR. Doceniamy to, że zewnętrzna agencja ma świeższe spojrzenie i dystans do marki. Cieszy nas niezmiernie możliwość posiadania dwóch poglądów na pewne sprawy. Warto wspomnieć, że dział Social Media i dział PR stacjonują w jednej agencji. Owocuje to spójnością działań i szybkim przekazem informacji. Content tworzony jest pod okiem doświadczonych PRowców. Moderatorzy doskonale znają Fanów oraz produkty ASUS, ponieważ współpracują z nami od lat. Dzięki czemu skutecznie budują relację z Fanami, pomagają i doradzają, gdy pojawi się wątpliwość przy wyborze urządzenia. Osoby moderujące są również sympatykami marki i fanami nowych technologii. Agencja SM zajmuje się również optymalizacją reklam, ponieważ zna doskonale markę oraz mechanizmy i możliwości mediów społecznościowych. Staramy się także dbać o jakość i charakter publikowanych treści video – w tym celu nawiązaliśmy stałą współpracę z domem produkcyjnym stworzonym przez jednego z bardziej rozpoznawalnych influencerów technologicznych w kraju. Myślę, że wszystkie powyższe to klucze do sukcesu w budowaniu zaangażowania społeczności i przywiązania do marki.

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media? 

Budżet planujemy kwartalnie. Staramy się rozsądnie i efektywnie rozdzielać środki na każdą platformę. Finansowa strona social mediów jest podobna do samych platform – należy być elastycznym w obu przypadkach.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 1): T-Mobile