Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 8): Coca-Cola

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 8): Coca-Cola
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Anna Solarek - kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola.
O autorze
2 min czytania 2015-11-25

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone? 

Obecnie w Polsce Coca-Cola obecna jest aktywnie w serwisach Facebook, Instagram, Twitter oraz Snapchat. Posiadamy także globalny kanał w serwisie YouTube.

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Staramy się być tam, gdzie nasi konsumenci i komunikować się z nimi w odpowiedni dla nich sposób. Social Media są dla nas sposobem na bezpośrednią i bliską komu- nikację, zarówno odpowiadając na pytania od fanów jak i wchodząc proaktywnie w interakcje.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Social media traktujemy jako platformę komunikacji z konsumentami, działającą 24h na dobę i 7 dni w tygodniu, a aktywności w mediach społecznościowych są zawsze jednymi z kluczowych elementów strategii każdej kampanii czy wydarzenia, w którym uczestniczymy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z ostatnich wydarzeń wartych zwrócenia uwagi jest rozpoczęcie komunikacji na platformie Snapchat (maj 2015) oraz wakacyjna aktywacja i konkurs #DajCalusa przepro- wadzona przy współpracy największych twórców polskiego YouTube’a (lipiec-sierpień 2015). Jednym z efektow tej współpracy jest między innymi reklama video z udziałem Youtuberów (Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy oraz Ajgor), która spotkała się z wyjątkowo pozytywnym odbiorem wśród naszych konsumentów.

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Jednym z największych i zdecydowanie najciekawszych trendów widocznych coraz mocniej w ostatnich latach jest rosnąca liczba twórców treści, również wśród zwykłych konsumentów. Częściowo dzięki zmianom kulturowym, a cześciowo dzięki zwiększeniu dostępu do technologii, obecnie w zasadzie każdy z nas stał się twórcą i generujemy ogromne ilości różnego rodzaju treści każdego dnia – robiąc i publikując zdjęcia lub video, opisując nasze doświadczenia i myśli czy nawet komentując działania innych. Jest to widoczne szczególnie wśród młodszej widowni, gdzie popularne osobistości z YouTube’ czy Instagrama urosły już do rangi rozpoznawanych celebrytów, co jeszcze do niedawna było zarezerwowane dla osobistości telewizyjnych czy też gwiazd muzyki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Największym wyzwaniem jest komunikacja w naturalny i dostosowany do grupy docelowej sposób (szczególnie mając niejednorodnych konsumentów). Kolejnym wyzwaniem jest tempo rozwoju social mediów – sprawienie, aby komunikacja była nadal innowacyjna i wyprzedzała działalność konkurencyjnych marek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu działań w social media? Czy z powodu jakichś trudności zrezygnowali Państwo kiedyś z jakiegoś kanału lub profilu? 

Budując obecność w każdym nowym medium społecznościowym, traktujemy to jako inwestycję w przyszłość, licząc się zawsze z koniecznością nauki nowej platformy czy przejściowymi trudnościami w prowadzeniu kanału. Nie zrezygnowaliśmy jak dotąd z żadnego kanału lub profilu w social media.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media? 

Media społecznościowe są dla nas jedną z kluczowych platform komunikacji i tak naprawdę finalnie na naszą obecność w social składa się wspólna praca wszystkich osób pracujących w firmie oraz współpracujących z nami podmiotów – każdy dostarcza unikalnego wkładu.

W codziennej pracy social media dla marki Coca-Cola zajmuje się wewnętrzy dział social (CIC – Citizen Interaction Center) wspierany przez Agencję SMG Next.

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

W tym przypadku budżet należałoby rozpatrywać w 2 kategoriach – budżet mediowy dotyczący płatnej amplifikacji (Facebook, Twitter oraz wkrótce Instagram) oraz budżet produkcyjny na przygotowanie materiałów, bieżącą obsługę i, przede wszystkim, interakcje z użytkownikami.

Chociaż mix zaangażowania i strategie promocji zmieniają się w zależności od danej kam- panii i aktywności, nie będzie zaskoczeniem, że największą część budżetu mediowego pochłania obecność na Facebooku. Po drugiej stronie natomiast mamy Snapchat, gdzie możliwości reklamowe są na tą chwilę jeszcze bardzo ograniczone i na kanale tym naj- większy nacisk kładziemy na unikalne treści i interakcje z fanami.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!