Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Google Search Images – niedocenione źródło pozyskiwania ruchu

Google Search Images – niedocenione źródło pozyskiwania ruchu
Google Search Images to wyszukiwarka plików graficznych, która została uruchomiona w lipcu w 2001 roku, a od listopada 2002 roku jest także dostępna w polskiej wersji językowej. Dzięki niej za pomocą wielu pomocnych filtrów (rozmiar, kolor, typ, prawa użytkowania itd.) użytkownicy mogą...
O autorze
2 min czytania 2015-11-25

przeszukiwać pliki graficzne w całej sieci. Część topowych wyników z Google Search Images umieszczana jest w tradycyjnych wynikach wyszukiwania „spychając” w dół pozostałe wyniki w SERP’ach. Popularność wyszukiwarki plików graficznych gwałtownie wzrosła w 2013 roku i od tego czasu jest cennym, chociaż ciągle niedocenionym źródłem pozyskiwania ruchu na stronę www. Dlatego warto zadbać o to, aby nasze wyniki również się tam pojawiały.


Podgląd tradycyjnych wyników wyszukiwania dla zapytania „Buty Nike”

Kluczowym czynnikiem wpływającym na zdobycie czołowych pozycji w wynikach Google Search Images jest optymalizacja plików graficznych oraz serwisu.

Najważniejszym elementem optymalizacyjnym jest nazewnictwo plików graficznych. Nie jest żadną wiedzą tajemną, że w nazwach plików graficznych muszą znajdować się słowa kluczowe, a pojedyncze frazy powinny być oddzielone od siebie za pomocą znaku myślnika „-”, przykład: „buty-nike.”. Jest to podstawowy czynnik, o którym zapominają nawet najwięksi gracze na rynku. Analizując konkurencyjne serwisy można zauważyć podstawowe błędy związane z nazewnictwem plików graficznych. Należą do nich:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • brak umieszczania słów kluczowych w plikach graficznych;
  • oddzielanie słów kluczowych za pomocą znaku spacji oraz znaku podkreślenia „_”;
  • za długie nazwy plików graficznych.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest kompresja obrazów. W sieci można znaleźć kilka darmowych narzędzi, które pomogą nam bezstratnie skompresować zawartość plików graficznych:

  • Kraken.io – częściowo darmowe narzędzie on-line do optymalizacji plików graficznych;
  • TinyPNG – kolejne darmowe narzędzie on-line dedykowane do kompresji plików PNG;

Kompresja obrazów ma także znaczący wpływ na przyśpieszenie wczytywania serwisu na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Podgląd bezstratnej kompresji pliku graficznego o rozszerzeniu PNG. Źródło: tinypng.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Fizyczny rozmiar plików graficznych jest również ważnym czynnikiem rankującym w wynikach Google Search Images. Google preferuje wyświetlanie plików graficznych o rozmiarze sklasyfikowanym jako „średnie” oraz „duże”. Szerokość zdjęć nie powinna być mniejsza niż 500px. Czynnik ten jest zmienny i należy go na bieżąco sprawdzać.


Podgląd rozmiarów obrazów w wynikach w Google Search Images

Tekst alternatywny (ALT) to kolejny, kluczowy czynnik mający wpływ na nasze wyniki w Google Search Images. ALT jest niczym innym jak tekstową alternatywą dla wyświetlanego obrazka. Jego implementacja w kodzie źródłowym strony wygląda następująco:

ALT jest informacją zwrotną opisująca zawartość zdjęcia dla robotów indeksujących oraz użytkowników, którym nie wyświetliła się zawartość obrazka. Zawartość atrybutu ALT powinna opisywać informacje, które są umieszczone na obrazku. Przykład: alt=”Buty nike WMNS Rosherun one 094”.


Podgląd wyświetlania tekstu alternatywnego dla plików graficznych, które się nie wyświetlają

Podstawowe błędy podczas tworzenia atrybutów ALT to:

  • brak umieszczania atrybutu ALT;
  • puste znaczniku ALT (alt=””);
  • upychanie słów kluczowych w atrybutach ALT (alt=”buty nike, nike buty, buty, nike, obuwie nike, nike obuwie”);
  • za długie alternatywne opisy;
  • teksty alternatywne nie opisujące zawartości obrazka.

Istotnym elementem mającym wpływ na wysokie pozycje w wyszukiwarce plików graficznych jest również tekst wokół obrazka. Tekst na podstronie, który otacza obraz powinien być z nim powiązany. Ideałem jest, kiedy tekst otaczający zawartość obrazka zawiera w sobie słowa kluczowe, które występują w nazwie pliku oraz atrybucie ALT. Można także w naturalny sposób użyć podpisu pod lub nad zdjęciem.


Podgląd poprawnie wygenerowanego podpisu pod zdjęciem na stronie produktowej

Poza wszystkimi, wyżej wymienionymi czynnikami należy wziąć pod uwagę także:

  • tytuł strony, który powinien zawierać słowo kluczowe umieszczone w nazwie pliku graficznego oraz atrybutu ALT;
  • nagłówki Hx, które powinny być powiązane ze zdjęciem;
  • profil linków przychodzących;
  • odnośniki wewnętrzne kierujące do podstrony docelowej;
  • sitemapy dedykowane dla plików graficznych;

Po przeprowadzeniu odpowiedniej optymalizacji pod wyszukiwania w Google Search Images należy cierpliwie czekać na pierwsze widoczne efekty.