Test na HIV. Test na odpowiedzialność – kampanie promujące Światowy Dzień AIDS

Test na HIV. Test na odpowiedzialność – kampanie promujące Światowy Dzień AIDS

Od 1988 roku 1 grudnia jest obchodzony jako Światowy Dzień AIDS. Cel kampanii to zwrócenie uwagi na problem HIV/AIDS - choroby, która może dotyczyć każdego bez względu na wiek, wykształcenie czy przekonania. Według Raportu UNAIDS 2012 aż 50% osób zakażonych HIV na świecie nie wie o tym fakcie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przed rozpoczęciem finałowego turnieju 14. Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012, 22 maja Krajowe Centrum ds. AIDS uruchomiło kampanię społeczną „FAIR PLAY Gram fair, używam prezerwatyw”. Powtarzające się na materiałach zestawienie piłki i prezerwatywy nawiązywało do „czystej gry”, a hasło „FAIR PLAY” inspirowało do bezpiecznego i odpowiedzialnego zachowania także poza stadionami oraz po zakończeniu rozgrywek. Odwołanie się do symboli narodowych drużyn biorących udział w Euro 2012 a tym samym prawdopodobnie najszerzej reprezentowanych przez kibiców i turystów narodowości służyły szerokiemu zaadresowaniu przekazu. Kampanię promowano poprzez spoty telewizyjne, spoty radiowe, materiały informacyjne rozpowszechniane w prasie i w Internecie oraz billboardy. Przekaz wzmacniały materiały drukowane: pakiety edukacyjne zawierające prezerwatywę, ulotki, chorągiewki, dystrybuowane przez trzyosobowe grupy „kibiców” niosących flagę „FAIR PLAY” w czasie eventów organizowanych w sąsiedztwie stadionów, „stref kibica” i „stref turystycznych”. Na ulotce umieszczono informacje w języku polskim, ukraińskim, angielskim, rosyjskim, niemieckim i hiszpańskim.

Swój spot "No souvenirs from the championships" przygotował także Durex:

W sierpniu roku 2012 Krakowska Fundacja Rozwoju Edukacji Niesłyszących im. Marka Mazurka „Między Uszami" rozpoczęła kampanię „Nie zamykaj oczu na HIV", dzięki której osoby niesłyszące będą miały lepszy dostęp do wiedzy o wirusie. W ramach projektu powstała seria klipów edukacyjnych na temat genezy i charakterystyki HIV/AIDS, a także krótki film fabularny, w którym zagrały osoby niesłyszące, posługujące się czystym PJM (Polski Język Migowy). 

Niedawno rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Nie mam nic do ukrycia - zrobiłem/am test na HIV!”, której celem jest zachęcenie do bezpłatnego i anonimowego testowania w kierunku HIV, bo jak pokazują badania, tylko co 10 Polak zrobił w życiu test. Ambasodorami kampanii są: Beta Lenska, Rafał Mohr, Maria Sadowska, Maria Seweryn, Leszek Stanek i Marta Wiśniewska. Organizatorem kampanii jest Zjednoczenie "Pozytywni w Tęczy".

 

Światowy Dzień AIDS 2012 wspiera także marka Durex z akcją #1share1condom - każde pojedyncze udostępnienie na Facebooku postu Durex Polska związanego ze Światowym Dniem Walki z AIDS, to jedna prezerwatywa przekazana na walkę z wirusem HIV.

 

Więcej spotów i przykłady zagranicznych akcji można znaleźć na kanale MrPozytywni oraz w serwisie kampaniespoleczne.pl.

Poniżej zestaw kilkunastu plakatów promujących ochronę przed wirusem HIV, AIDS oraz Światowy Dzień AIDS:

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij