Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 13): INGLOT

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 13): INGLOT
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Jowita Kotuła, Specjalista ds. Marketingu i PR, INGLOT.
O autorze
2 min czytania 2015-12-15

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Serwisy społecznościowe stały się nieodzownym elementem działań komunikacyjnych marki INGLOT. Nasza obecność w social media to wynik ciągłej współpracy z partnerami oraz pracownikami z całego świata. Obecnie kosmetyki INGLOT dostępne są w ponad 70 krajach, w związku z czym koordynacja działań w internecie jest dla nas nie lada wyzwaniem.

Oczywiście jesteśmy na Facebooku i Instagramie. Popularność poszczególnych kanałów zależy jednak w dużej mierze od lokalizacji. Dla przykładu, w krajach wschodnich niezwykle popularny jest serwis vk.com, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych popularność Facebooka drastycznie spada na rzecz serwisu Instagram. Co więcej, właśnie zaczynamy swoją przygodę z Pinterestem i Snapchatem.

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Naszym celem jest budowanie wizerunku marki poprzez realizację spójnej strategii marketingowej. Stawiamy na projekty na najwyższym poziomie, takie jak: udział w pokazach mody, obecność na międzynarodowych targach modowych i kosmetycznych, czy współpraca w zakresie kultury, sztuki i sportu. Niejednokrotnie część z tych działań przenoszona jest na platformy social media np. współpraca z nowojorskim Broadwayem lub konkurs we współpracy z Teatrem Muzycznym Roma, w którym do wygrania były kosmetyki ze specjalnej kolekcji dedykowanej musicalowi Mamma Mia!.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Generowanie sprzedaży za pomocą social media jest także wyzwaniem jakie sobie stawiamy.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Od kilku lat regularnie prowadzimy działania w social media. Z pomocą serwisów społecznościowych wprowadzamy nowe produkty oraz zapowiadamy różnego rodzaju wydarzenia związane z marką, jak wielkie odliczanie i otwarcie billboardu na Times Square. Jedną z ciekawszych aktywności było dopingowanie mistrzowskiej drużyny siatkarskiej ASSECO RESOVIA podczas Mistrzostw Polski (INGLOT jest jednym ze sponsorów drużyny). W social media pojawiła się na żywo relacja prosto z Nowego Jorku, gdzie na naszym billboardzie wyświetlony został spot promujący drużynę. Reakcja kibiców była niezwykle entuzjastyczna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Jesteśmy jak najbardziej otwarci na nowe rozwiązania w zakresie mediów społecznościowych. Ze względu na rosnącą popularność serwisu Instagram w Stanach Zjednoczonych, wdrożyliśmy narzędzie LikeAndBuy.it, które przekierowuje osoby obserwujące profil bezpośrednio do sklepu internetowego inglotusa.com. Mamy również w planie wiele innych projektów, o których jednak nie chcemy na razie mówić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Jednym z ważniejszych wyzwań jest dostosowanie działań do potrzeb poszczególnych rynków.

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu social media?

Widzimy raczej wyzwania, z którymi często się stykamy. Jak dotąd nie zrezygnowaliśmy z żadnego z kanałów społecznościowych.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

Nasz zespół koordynuje działania w mediach społecznościowych na całym świecie. Partnerzy i pracownicy zagraniczni działają zgodnie z określonymi przez nas wytycznymi.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!