Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Telewizja wygrywa sportem

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował wyniki oglądalności najpopularniejszych programów w polskiej TV w latach 2014 i 2015. Wniosek z tej analizy jest jeden: transmisje sportowe są najsilniejszym magnesem na widzów.
O autorze
2 min czytania 2016-01-18

W 2014 r. wśród TOP50 najchętniej oglądanych programów 36 stanowiły transmisje sportowe, zaś w roku ubiegłym – 23.

Emisje najważniejszych wydarzeń sportowych zawsze przyciągały i będą przyciągać przed odbiorniki tłumy widzów. Dobre wyniki oglądalności są wypadkową rangi imprezy sportowej i sukcesów naszych rodaków w niej startujących – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, senior media planner/buyer Lowe Media. 

W roku 2014 lista najpopularniejszych programów została zdominowana przez transmisje sportowe, w pierwszej dziesiątce było ich aż 9, zaś w TOP50, aż 36. Wszystko za sprawą Pucharu Świata w skokach narciarskich, Igrzysk Olimpijskich w Soczi,  Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii i odbywających się w Polsce Mistrzostwa Świata w siatkówce. Poza spotem na listę TOP50 miały szansę wspiąć się jedynie popularne seriale, np. „M jak Miłość”, czy programy informacyjne.

TOP10 2014 (AMR%)

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: skoki narciarskie (TVP1) – 29,60%
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej – Brazylia: Niemcy-Argentyna (TVP1) – 28,50%
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: ceremonia kwiatowa (TVP1) – 26,90%
Studio Olimpijskie Soczi (TVP1) – 25,20%
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: skoki narciarskie (TVP1) – 24,30%
Mistrzostwa Świata w Siatkówce: Brazylia – Polska (Polsat) – 23,60%
Studio Piłkarskie Mistrzostw Świata Brazylia (TVP1) – 21,40%
M jak Miłość (TVP2) – 21,30%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Polska – Szkocja (Polsat) – 21,10%
Mistrzostwa Świata w Siatkówce: Ceremonia medalowa (Polsat) – 20,70%                 

TOP10 2015 (AMR%)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Polska – Irlandia (Polsat) – 25,60%
M jak Miłość (TVP2) – 20,80%
Ranczo (TVP1) – 19,60%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Szkocja – Polska (Polsat) – 18,50%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Niemcy – Polska (Polsat) – 18,00%
Debata prezydencka: Duda – Komorowski (TVP1) – 17,70%
Teleexpress (TVP1) – 16,80%
Na dobre i na złe (TVP2) – 16,40%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Irlandia – Polska (Polsat) – 16,10%
Wydarzenia (Polsat) – 15,90%

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ubiegłym roku  wydarzeń sportowych było zdecydowanie mniej,  jednak w najpopularniejszej dziesiątce znalazły się aż  4 pozycje z tej kategorii. W TOP 50 było ich 23. – W 2015 r. kibicowaliśmy naszej reprezentacji w drodze na Mistrzostwa Europy do Francji, a także skoczkom w Pucharze Świata i piłkarzom ręcznym w Katarze – wyjaśnia MichałBakalarczyk.

Rok wyborczy (wybory prezydenckie i parlamentarne) spowodował zwiększone zainteresowanie wydarzeniami w kraju (w TOP50 znalazło się aż 8 programów informacyjnych) oraz debatami czołowych polityków (debata prezydencka Duda – Komorowski wspięła się na szóstą pozycjęrankingu topowych programów). Bardzo silną pozycję utrzymują najpopularniejsze seriale, takie „evergreeny” jak „M jak Miłość”, „Ranczo”, czy „Na Dobre i Na Złe”, od lat królują w wynikach oglądalności. .

– W 2016 r. ponownie wydarzenia spotowe będą generować telewizjom widownię. Przed nami takie wydarzenia jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej we Francji, Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro, czy Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn, które będą rozgrywane w naszym kraju – mówi Bakalarczyk.