Facebook uruchamia Sports Stadium

Facebook uruchamia Sports Stadium
Wczoraj, 20 stycznia br., Facebook wprowadził nową aplikację, będącą hubem dedykowanym wszystkim miłośnikom sportu, oglądania i komentowania meczów na żywo.
O autorze
1 min czytania 2016-01-21

Nowa funkcja gromadzi w jednym miejscu kontent dotyczący sportu, rozgrywek sportowych. Znajdą się tam m.in. posty i komentarze znajomych dotyczące meczów, komentarze ekspertów, bieżące statystyki rozgrywek, czy informacje, gdzie można obejrzeć dany mecz w telewizji. Treści wyświetlane są na bieżąco i uporządkowane chronologicznie. Wszystko podzielone zostało na 4 zakładki:

  • z bieżącymi informacjami dotyczącymi przebiegu meczu i gdzie go obejrzeć,
  • z komentarzami i opiniami przyjaciół,
  • z komentarzami ekspertów (m.in. znanych zawodników, komentatorów, dziennikarzy sportowych),
  • ze statystykami meczu, który właśnie oglądamy.

Facebook Sports Stadium nie będzie posiadał możliwości transmisji rozgrywek, ma być bardziej dopełnieniem oglądania ich np. w telewizji.

Na razie usługa wprowadzona została tylko w USA i dla rozgrywek w futbolu amerykańskim, ale planowane jest jej poszerzenie także na pozostałe dziedziny sportu, a także na rozgrywki odbywające się na całym świecie. Aplikacja dostępna jest wyłącznie na iOS, jednak wprowadzenie jej na inne platformy pozostaje kwestią najbliższych tygodni.

Poniżej zdjęcie przedstawiające wygląd nowej aplikacji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowa funkcja Facebooka jest swoistą odpowiedzią na rozwiązania już istniejące. Do tej pory najczęściej wykorzystywanym kanałem do komentowania na bieżąco wydarzeń, w tym sportowych, był Twitter. On także wprowadził, już w ubiegłym roku, funkcję odpowiadającą za gromadzenie w jednym miejscu kontentu dotyczącego konkretnego wydarzenia – nazwaną „Moments”. Z kolei narzędziem, które coraz częściej wykorzystywane jest do transmisji rozgrywek sportowych jest Periscope. Aplikacja ta umożliwia dzielenie się transmisją na żywo, a także obejrzenie jej przez użytkownika w niedługim czasie, po jej zakończeniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się