Anna Listopad (RTB House): Wbrew pozorom użyteczny (np. content) marketing może być sexy, jeśli tylko towarzyszy mu odpowiednia dawka kreatywności

Anna Listopad (RTB House): Wbrew pozorom użyteczny (np. content) marketing może być sexy, jeśli tylko towarzyszy mu odpowiednia dawka kreatywności
Na pytania z Marketingowej 11 odpowiedziała tym razem Anna Listopad, Marketing Manager RTB House.
O autorze
2 min czytania 2016-01-27

1. W marketingu najważniejsza jest…

Użyteczność – to kluczowa cecha marketingu w świecie performance’u, w którym działam na co dzień. Skomplikowane strategie, przerost formy nad treścią i przekombinowane idee na dłuższą metę po prostu nie sprawdzają się w tym środowisku. Wbrew pozorom użyteczny (np. content) marketing może być sexy, jeśli tylko towarzyszy mu odpowiednia dawka kreatywności.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Skrzydeł nie dodają mi pojedyncze projekty, są raczej “kropką nad i” mniej lub bardziej fascynujących procesów tworzenia. To określenie mogłabym porównać do uczucia, jakie wywiera na mnie współpraca z inspirującymi ludźmi, którzy mimo porażek nie poddają się i osiągają sukcesy godne podziwu.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Najtrudniejsze, ale jednocześnie najbardziej ekscytujące wyzwania dotyczą stosowania w moich działaniach zupełnie nowej wiedzy np. o technologii. Podczas gdy dobre kilka lat temu w naszych rynkowych kuluarach temat real-time bidding, później programmatic, dopiero stawał się trendy, odnalazłam się w roli ewangelisty innowacyjnego na rynkach CEE rozwiązania, choć sama wcześniej niewiele o nim wiedziałam. Taki rozwój, w towarzystwie “pięknych umysłów” cenię sobie nad wyraz.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Nie będę odnosić się do jednego projektu, bo nie lubię ograniczeń. Jako człowiek-orkiestra po kilku startupach (skonfrontowany z własnym biznesem tuż po studiach) nauczyłam się doceniać każdą zrealizowaną akcję. Aktualnie mam przed sobą plan na kolejne ciekawe produkcje z zakresu zaawansowanego retargetingu, tym razem dla RTB House – pracuję właśnie nad cyklem edukacyjnym z obszaru efektywnego wykorzystania wielu rozwiązań retargetingowych jednocześnie. Zapowiada się naprawdę ciekawie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Akcje specjalne Tomka Bagińskiego z Platige Image, jak np. AMBITION.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Czy obiecujący? To się okaże, ale wzbudza we mnie najwięcej emocji: wirtualna rzeczywistość. Wyobraźmy sobie kampanie marketingowe w wersji na Oculus Rift, czy PlayStation VR. Can’t wait.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Przesadne dłubanie w szczegółach. Nie ma nic gorszego jak uderzanie głową w ścianę na etapie projektu, podczas gdy finalny efekt i tak nie ma przełożenia na dopięcie deal’a, konwersję czy wypuszczenie ważnego materiału.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Działania dostarczające marce oczekiwane i mierzalne wyniki, ale wszyscy wiemy, że nadal wygrywają relacje. Zaangażowanie we wspólny cel i zrozumienie oczekiwań obu stron to klucz do najlepszych success stories.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

To tajemnica alchemika. Sporządzam swoją miksturę obserwując zarówno bliskie, jak i egzotyczne rynki czy zupełnie inne branże, filtrując wnioski przez potrzeby klientów.

10. Moja kampania marzeń…

Oczywiście kampania online uwzględniająca szczytny cel z efektem offline. Jeszcze przede mną.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Mogę dzięki niemu kreować wizje, realizować różne cele i nieustannie poznawać.

 

Anna Listopad
Marketing Manager, RTB House

Związana z branżą internetową od 2009 roku. Obecnie odpowiada za działania marketingowe spółki technologicznej RTB House. Doświadczenie zawodowe zdobywała również jako Marketing Manager CEE firmy Sociomantic Labs, gdzie zajmowała się edukacją rynku oraz promocją ekosystemu RTB w Europie Środkowej i Wschodniej. Współpracowała także m.in. z grupą reklamową ARBOinteractive (obecnie Ströer) oraz siecią reklamową Społeczności.pl.