„Życiowy przepis” – ruszyła akcja społeczna zachęcająca do systematycznego badania piersi

Polskie Amazonki - Ruch Społeczny, Affidea Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych ruszają z nietypową akcją „Życiowy przepis”.
O autorze
2 min czytania 2016-02-08

Jej celem jest budowanie świadomości, że badanie piersi, które kobieta może wykonywać samodzielnie lub przy wsparciu bliskiej osoby jest pierwszym krokiem do wczesnego wykrycia raka piersi i może uratować życie.

Do udziału w nietypowej akcji – warsztatach kulinarnych z pieczenia chleba – zaproszono kilka par. Goście uczyli się, jak wypiekać zdrowy domowy chleb. W czasie gdy ciasto odpoczywało, a uczestnicy warsztatów zajęli się przygotowywaniem past do chleba, do ciasta włożono różowe kuleczki symbolizujące guzki w piersiach. Ku zdziwieniu par podczas zagniatania ciasta warsztaty pieczenia chleba przerodziły się w warsztaty samobadania piersi.

– Chcemy zbudować wśród kobiet świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych – samobadanie jest niezwykle istotnym elementem w procesie wczesnego wykrywania raka. – mówi Joanna Borczak, Dyrektor Marketingu, Affidea.

Akcja jest odpowiedzią na problem raka piersi. Każdego roku notuje się ponad 17 tysięcy nowych zachorowań, a ponad 5,6 tysiąca kobiet umiera, głównie z powodu wykrycia choroby w zbyt zaawansowanym stadium.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Z naszego doświadczenia wynika, że w profilaktyce nowotworowej znaczenie ma wiele czynników. Oczywiście istotny jest styl życia, to jak jemy, czy uprawiamy sport, a nawet to, czy jesteśmy optymistami czy pesymistami – wyjaśnia Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. – Jednak to, co w mojej ocenie jest najważniejsze, to badania profilaktyczne. Dlatego jako stowarzyszenie podjęliśmy współpracę z Affidea przy projekcie „Życiowy przepis”, bo jest to w naszej ocenie niezwykle ciekawa akcja, w której podkreśla się rolę profilaktyki raka piersi i podejmuje działania edukacyjne skierowane nie tylko do kobiet, ale także ich partnerów – dodaje Elżbieta Kozik.

Na potrzebę samobadania oraz regularnych badań profilaktycznych wskazują też lekarze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Samobadanie może być pierwszym krokiem do wykrycia raka, jednak równie ważna jest dalsza diagnostyka, np. badanie rezonansem magnetycznym piersi, które obecnie jest najdokładniejszą metodą diagnostyczną w wykrywaniu raka ­- mówi dr n. med. Andrzej Radkowski, kierownik medyczny Affidea. – Dzięki temu bezbolesnemu badaniu można w szybki, bezpieczny i nieinwazyjny sposób zdiagnozować guzki niewidoczne w żadnym innym badaniu obrazowym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Żałuję, że nie zrobiłam rezonansu magnetycznego piersi wcześniej. Niestety nie zalecił mi go żaden lekarz, mimo że mój guz urósł aż do 7 centymetrów, a równolegle wykonywałam regularnie badanie USG – mówi Lidia Spocińska, szefowa działu jakości Affidea, która obecnie walczy z nowotworem piersi.

Akcja została zainaugurowana 4 lutego podczas obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie i prowadzona jest w Internecie, a także w kanałach własnych Affidea (Facebook, YouTube). Wspierają ją działania z zakresu public relations.

Więcej o akcji znajduje się na stronie.

– W codziennym życiu warto zaufać nie tylko swoim dłoniom, ale również dłoniom swojego partnera. Często to właśnie mąż czy chłopak może zauważyć, że z naszymi piersiami dzieje się coś niepokojącego, a takie spostrzeżenia są bezcenne. Dlatego z okazji zbliżających się Walentynek postanowiliśmy zwrócić uwagę na to, że wzajemna troska o zdrowie powinna być nieodłącznym elementem szczęśliwego związku – dodaje Joanna Borczak.

Za realizację kampanii odpowiada Grey Group Poland.

Akcja ta jest kolejnym przedsięwzięciem społecznym przeprowadzanym przez Affidea. W październiku ubiegłego roku odbyła się nietypowa akcja społeczna – eksperyment kinowy – „Nie zauważasz nas”, w której udział wzięli autentyczni pacjenci Międzynarodowego Centrum Onkologii Affidea w Wałbrzychu. Dzięki profesjonalnej pomocy ośrodka nie musieli szukać pomocy z daleka od domu i mogli leczyć się blisko swoich najbliższych.