Jak zapanować nad budżetem w Google AdWords

Jak zapanować nad budżetem w Google AdWords
Każdy kto choć raz prowadził kampanię Google AdWords wie, że część budżetu musi zostać przepalona na testy. Jak duża będzie to kwota, zależy od bardzo wielu czynników, w tym skomplikowana kampanii, częstotliwości wprowadzanych zmian (np. nowych produktów), czy czujności osoby prowadzącej kampanię.
O autorze
2 min czytania 2016-02-11

Budżet potrafi bardzo szybko uciekać także w wielu innych miejscach. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Struktura kampanii

Jeżeli nie chcesz, żeby budżet przeciekał Ci przez palce, musisz dużo uwagi poświęcić strukturze budowanej przez siebie kampanii. Jeżeli ustawisz zbyt szerokie grupy reklam, może się okazać, że nie trafiasz swoją reklamą w zapytanie potencjalnego klienta. Użytkownik wchodzi na stronę i nie znajduje na niej tego, czego szukał. Ty natomiast ponosisz koszt jego kliknięcia i masz gorsze statystyki. Gorsze statystyki podbijają ci dodatkowo koszt pozyskania pożądanej konwersji w przyszłości.

Kampanie powinny być szczegółowo rozplanowane i wydzielone na poszczególne elementy. Wszystko musi współgrać ze sobą i nie wchodzić w konflikty (np. na poziomie słów kluczowych).

Wykluczanie słów kluczowych

Wykluczanie nieadekwatnych słów kluczowych powodujących wyświetlanie reklamy to kolejna z rzeczy do odhaczenia. Na podstawie fraz wyszukiwanych przez użytkowników możesz sprawdzić, czy dopasowania twoich słów kluczowych są prawidłowe i czy reklamy nie wyświetlają się zbyt szerokiemu bądź zupełnie przypadkowemu gronu odbiorców. Jeżeli wybrane przez Ciebie słowa kluczowe nie mają dopasowania ścisłego, przegląd haseł powinien być robiony regularnie .

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Capping

Przy reklamach graficznych pamiętaj o ustawieniu cappingu. Dzięki temu Twoja reklama wyświetli się pojedynczemu użytkownikowi tylko określoną liczbę razy, np. 3. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz budżet, ale także przestaniesz irytować mniej cierpliwych odbiorców. 

Pory dnia i odpowiednie dni 

Połącz konto Google AdWords z Google Analytics i sprawdź, w jakich godzinach i dniach tygodnia użytkownicy dokonują najchętniej konwersji. Wybierz pory, w których koszt konwersji jest najniższy. Dostosuj odpowiednio stawki. Godziny i dni, które jedynie zawyżają koszty możesz nawet zupełnie wykluczyć (zależy od konkretnej kampanii). Przerzuć budżet na bardziej opłacalne pory. Obserwuj, czy po dokonaniu zmian poziom konwersji (o odpowiednim koszcie!) wzrośnie zgodnie z oczekiwaniami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lokalizacje 

Jeżeli reklamowanie się w określonych lokalizacjach jest dla Ciebie kluczową kwestią, najlepiej wydzielić je w osobnych kampaniach. Masz dzięki temu pełną kontrolę nad tym, ile pieniędzy wydajesz na dany obszar. Niewydzielenie lokalizacji może spowodować, że reklamy będą wyświetlały się w nich nierównomiernie. Najbardziej aktywne obszary pochłoną cały budżet. Najlepiej wykluczyć obszary, które nie przynoszą spodziewanych efektów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wydzielanie kampanii okresowych 

Wydzielaj na koncie Google AdWords kampanie okresowe, np. ofertę świąteczną. Najlepiej od razu określ czas, do którego kampania ma się wyświetlać. Dzięki temu nie tylko precyzyjnie panujesz nad budżetem, ale nie musisz także pamiętać o wyłączeniu reklam.

Nieskuteczne reklamy, słowa kluczowe 

Na bieżąco optymalizuj kampanie. Wyłączaj nieskuteczne reklamy i słowa kluczowe. Pamiętaj, że nieskuteczne to nie tylko te, które nie przynoszą konwersje, ale również takie, które generują konwersje zbyt drogie.

 

Wymienione elementy oczywiście nie wyczerpują tematu i stanowią jedynie pewien wybór. Zwrócenie jednak na nie odpowiedniej uwagi powinno mieć pozytywne odzwierciedlenie w statystykach.

O innych aspektach Google AdWords już w kolejnym artykule 🙂