Barbie kończy dziś 57 lat i gości w paryskim muzeum

Barbie jest ikoną mody od momentu zaprezentowania jej światu w 1959 roku. Od blisko sześciu dekad pozostaje muzą największych twórców ze świata mody i sztuki. Pobudza ich wyobraźnię i zachęca do dawania wyrazu swoim marzeniom.
O autorze
1 min czytania 2016-03-09

Dziś, w dzień 57 urodzin Barbie®, w słynnym paryskim Musee des Arts décoratifs zainaugurowano wystawę poświęconą dziedzictwu najpopularniejszej lalki świata.

W momencie, w którym narodziła się Barbie, świat ujrzał przyszłą ikonę mody. Już od chwili swojego debiutu w 1959 roku, ta najsławniejsza lalka była modelką i muzą najznamienitszych twórców ze świata mody i sztuki. Barbie od zawsze stanowiła dla ich wyobraźni kanwę, na której urzeczywistniali swoje wizje i marzenia. Dziś nadal pozostaje w centrum popkultury, będąc zwierciadłem czasów i inspirując do interesującego dialogu.


Barbie @Mattel

W 2016 roku Barbie będzie gościem honorowym w muzeach na całym świecie. Wyjątkowa wystawa zainaugurowana dziś w paryskim Musee des Arts décoratifs w niezwykły sposób oddaje hołd tej ikonicznej lalce, która miała ogromny wpływ na historię społeczno-kulturową w XX i XXI wieku. Organizatorzy sięgnęli głęboko do archiwów Mattel, prezentując na ogromnej przestrzeni ponad 700 lalek oraz prac współczesnych artystów i projektantów. Rozbudowana ekspozycja pokazuje, jak Barbie – będąc więcej niż tylko lalką – na przestrzeni dekad odzwierciedla przemiany kulturowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W swojej 57-letniej historii Barbie zawsze doskonale adaptowała się do społecznych, politycznych i kulturowych przemian i ewoluowała, przyjmując nowe trendy i postępując na przekór stereotypom. Reprezentując aktualne marzenia i ambicje – stanowi zwierciadło współczesnego świata, w którym może przeglądać się kolejne pokolenie dziewczynek.


Andy Warhol Barbie portrait, 1985 @Mattel

Słuchaj podcastu NowyMarketing


@barbiestyle Instagram, 2015 @Mattel

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Barbie zawsze oferowała dziewczynkom wybór – począwszy od jej 180 profesji, przez inspirujące role, po jej niezliczone stylizacje i akcesoria. Na początku roku Mattel dosłownie „zmienił” oblicze marki, wprowadzając nowe lalki – ze zróżnicowanymi sylwetkami, różnorodnymi odcieniami skóry i stylizacjami. Nowe Barbie odzwierciedlaj, zatem świat, jaki dziewczynki widzą wokół siebie.

Najnowsze pokolenie doskonale wie, że nie ma rzeczy niemożliwych. Dziewczynki mają śmiałość próbowania nowych rzeczy, podejmowania ryzyka i wyróżniania się na tle grupy rówieśników. Barbie wspiera takie postawy i wzmacnia je poprzez kolejne innowacyjne pomysły z każdą nową lalką – niezależnie, czy jest ona inżynierem IT, czy księżniczką. Barbie wierzy bowiem, że jeśli dziewczynki dorastać będą w świecie bez ograniczeń, ich możliwości rzeczywiście będą nieograniczone.

Wystawę można odwiedzać od 10 marca do 18 września 2016 roku.

Więcej informacji na stronie.