13 reklam na koniec świata

13 reklam na koniec świata
Z analizy “PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że od początku grudnia dziennikarze 3,4 tys. razy mówili lub pisali na temat końca świata. 70 procent tych informacji pojawiło się w mediach internetowych, pozostałe w prasie, radiu i telewizji. Jak na przepowiednie Majów zareagowały marki?
O autorze
1 min czytania 2012-12-21

Duża część mediów nawiązała do prognoz Majów ironicznie. W jednym z wywiadów koniec świata odwołał premier rosyjskiego rządu Dimitrij Miedwiediew a Roberto Benigni uznał zapowiedź powrotu do polityki Silvio Berlusconiego za najbardziej katastroficzną wiadomość grudnia, na równi z przepowiednią końca świata. Z kolei na portalu wykop.pl informację o otwarciu w Holandii wystawy, na której można obejrzeć replikę Arki Noego, skomentowano jako „w sam raz na koniec świata”.

Ukazało się także sporo artykułów, w których o końcu świata wypowiadano się poważnie. Celowały w tym tabloidy. „Super Express” podał konkretną godzinę (10:00) wydarzenia, apelując do pracodawców o wyrozumiałość dla zatrudnionych. Pojawiały się też teksty w stylu „Co chcieliby zrobić Polacy przed końcem świata”. PAP natomiast podał wiadomość, że chińska policja zatrzymała 100 osób za rozgłaszanie plotek o końcu świata. W mediach można było także znaleźć artykuły archeologiczne, które zaprzeczały, żeby Majowie przepowiedzieli koniec świata na 21 grudnia 2012.

Jak na te zapowiedzi zareagowali marketerzy? Oto 20 reklam nawiązujących do końca świata:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lays: Marzenia ziemniaka przed końcem świata 

Media Markt: Eksplozja okazji na koniec świata 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Toyota: Majowie odwołali koniec świata 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Old Spice | Dikembe Mutombo’s 4 1/2 Weeks to Save the World

Axe: Happy End of the World 

AXE 2012: End of the World Survival Guide 

Shock Top Beer: „End of the World 


Chevrolet: Chevy Silverado „2012 

Fastrack: Move on to hell 

Diesel: HAPPY APOCALYPSE #GetItWhileYouCan 

YTBWA’S ARK  

SEAT Leon FR 

PZU: Stłuczka to nie koniec świata 

 
 

Promocje i darmowe dostawy przed końcem świata przygotowało także wiele sklepów internetowych jak np. szkła.com czy empik.com. Pojawiły się informacje prasowe nawiązujące do przepowiedni Majów.

Takie Google Doodle pojawiło się 21.12.2012: