Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Czy marketerzy rozumieją kobiety? – wyniki ankiety

Czy marketerzy rozumieją kobiety? – wyniki ankiety
Co kobiety myślą o kierowanych do siebie reklamach? Czy uważają, że reklamy traktują je stereotypowo? Jakie marki lubią najbardziej?Co je denerwuje w reklamach? Zobaczcie odpowiedzi naszych czytelniczek z ankiety na Dzień Kobiet!
O autorze
1 min czytania 2016-03-09

W naszej ankiecie wzięły udział 104 czytelniczki. Ponad 68% z nich jest w wieku 25-35 lat.

Niestety wyniki naszej ankiety jasno wskazują, że paniom nie podoba się większość reklam skierowanych do kobiet. Odpowiedź „rzadko mi się podobają” zaznaczyło ponad 66% z nich. 3,8% zaznaczyło „nie podobają mi się”, tylko 1,9% „podobają mi się” i 27,6% „większość mi się podoba”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy pytaniu o marki, które rozumieją kobiety, najczęściej udzielane odpowiedzi to Dove (bezkonkurencyjny zwycięzca) oraz Always, dłuuugo za nimi Nike.

Tylko 1,9% ankietowanych stwierdziło, że reklamy nie traktują kobiet stereotypowo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

16,3% czytelniczek odpowiedziało, że czują się dyskryminowane ze względu na płeć. 38,5% czuje się natomiast często dyskryminowane w reklamach. 

W reklamach płeć piękną denerwuje przede wszystkim:

  • wyidealizowany, sztuczny obraz kobiecego ciała
  • tani erotyzm
  • pokazywanie kobiet jako kur domowych (głównie reklamy produktów spożywczych i środków czystości), która
  • piosenki o okresie i podpaskach

Oto wypowiedzi niektórych ankietowanych:

Co kobiety chcą zmienić w reklamach? 57,6% chce mniej stereotypów, 29,8% więcej normalnych, naturalnych kobiet.

Marketerzy – co Wy na to?