Marketing w kulturze i popkulturze: Trup w bagażniku reklamuje serial

Marketing w kulturze i popkulturze: Trup w bagażniku reklamuje serial
Czy jest na sali ktoś, kto nie słyszał o Rodzinie Soprano? Zobaczcie najgłośniejszą kampanię promująca serial o mafijnej rodzinie z New Jersey!
O autorze
1 min czytania 2016-03-18

Rodzina Soprano to serial, który zdobył zagorzałych fanów na całym świecie. Zgarnął przy tym 5 Złotych Globów, 21 nagród Emmy oraz 189 innych nagród i nominacji. 

Główny bohater serialu to Tony Soprano – głowa mafijnej rodziny z New Jersey, a jednocześnie kochający ojciec, niewierny mąż, który nie radzi sobie ze stresem i narastającymi problemami emocjonalnymi. Rodzina Soprano burzy romantyczny obraz mafii  wykreowany przez Ojca Chrzestnego 

Do ogromnej popularności serialu, oprócz genialnej fabuły, w dużej mierze przyczyniła się przemyślana kampania marketingowa. Informacje o serialu pojawiały się na ulicach, w magazynach, radiu i telewizji. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W miejscach o natężonym ruchu wystawiono nawet ciężarówki z napisem: „Tony Soprano Waste Management” – główny bohater oficjalnie zajmuje się bowiem przetwórstwem śmieci. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kreacją najbardziej zapadającą w pamięć okazała się jednak inna kampania. Dlaczego akurat ona?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja polegała na tym, że do kilku taksówek jeżdżących po Nowym Yorku przytwierdzono zwisającą sztuczną rękę. Całość miała sprawiać wrażenie, że w bagażniku przewożony jest uśmiercony w niejasnych okolicznościach nieboszczyk. 

Zobaczcie sami:

 

Jedyną wskazówką, że chodzi o promocję serialu o losach mafijnej rodziny, była mała umiejscowiona przy zwisającej dłoni naklejka z napisem: : „The Sopranos – Only in HBO”.

Ciekawe, ile tego dnia zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa otrzymała policja 😉