Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

5 przydatnych wskazówek odnośnie sprzedaży produktów na Instagramie

5 przydatnych wskazówek odnośnie sprzedaży produktów na Instagramie
Sukces, jaki w zaskakująco krótkim czasie odniosła platforma społecznościowa Instagram sprawił, że specjaliści od marketingu dostrzegli w aplikacji potencjał promocyjny i sprzedażowy.
O autorze
2 min czytania 2016-03-22

O czym należy pamiętać, sprzedając produkty na Instagramie? W jaki sposób podnieść poziom sprzedaży, wykorzystując tę platformę? Skorzystaj z poniższych wskazówek:

1. Promocje i kody zniżkowe

Nie da się ukryć, iż wiele osób śledzi profile marek tylko po to, aby uzyskać informacje o bieżących promocjach. Świadomi konsumenci doskonale wiedzą, iż na fanpage’ach lub pozostałych profilach społecznościowych, łatwo o kupony zniżkowe – także te, wysyłane do obserwatorów indywidualnie, w prywatnych wiadomościach. Udostępniane rabaty nie tylko przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, ale dodatkowo zachęcają kolejnych użytkowników, do obserwowania profilu na Instagramie.

2. Trendsetting 

Czy wiesz, że nie tylko oficjalny profil firmy może zachęcić użytkowników do zakupu? Swego czasu głośno mówiło się o tzw. trendsetterach czy influencerach, którzy wyznaczają tendencje zakupowe w sieci. Są to osoby otwarte, chętnie wchodzące w interakcje, ale przede wszystkim wpływowe, posiadające duże profile na platformie Instagram. Duża liczba obserwatorów oraz aktywności pod udostępnianymi zdjęciami, świadczy o rozległości ich wpływów. W zależności od typu sprzedawanego produktu, grupy docelowej oraz contentu prezentowanego na profilu danego trendsettera, warto podejmować współpracę z takimi osobami. Jak może ona wyglądać? Zazwyczaj kolaboracje oparte są na konkursach, postach lokujących produkt lub wykorzystujących go w naturalnej eksploatacji.

3. Sprzężenie zwrotne 

Pamiętaj, że profil na Instagramie to nie tylko katalog produktów oferowanych przez Twoją firmę, ale też forma kanału komunikacyjnego z potencjalnymi klientami. Użytkownicy oznaczając markę na swoich zdjęciach, oczekują interakcji w postaci polubień, komentarzy, a nawet udostępnień. W ten sposób zyskują poczucie zainteresowania, uznania, a także podziękowania za promocję, ze strony firmy. Pamiętaj, że konsumenci uodparniają się na martwy przekaz reklamowy i poszukują interakcji. Jeśli zdecydujesz się na udostępnienie, opublikowanego przez fana zdjęcia, na swoim profilu – najpierw zapytaj o zgodę i koniecznie podpisz źródło.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Sprzedawaj bez nastawienia na sprzedaż 

Jeśli obserwatorzy odkryją, że zależy Ci wyłącznie na sprzedaży, od razu stracisz ich zainteresowanie. Użytkownicy logują się na platformę Instagram w celu znalezienia inspiracji lub sprawdzenia, co ciekawego pokazują właściciele kont, które obserwują, ale na pewno nie po to, aby zalewano ich nachalnymi przekazami reklamowymi. Wykorzystaj Instagram jako narzędzie służące do zbudowania własnej społeczności. Jeśli uda Ci się zgromadzić grono wiernych fanów, sprzedaż kolejnych produktów masz jak w banku!

5. Lettly

Skorzystaj ze stosunkowo młodej aplikacji Lettly, której zagraniczne odpowiedniki współpracują z ogromnymi markami, takimi jak Michael Kors, Nike czy Sephora. Wiążąc profil z serwisem Lettly, tworzysz odpowiednik konta instagramowego, przeznaczonego stricte do sprzedaży. W opisie swojego profilu umieszczasz link do aplikacji Lettly, w wyniku czego zdjęcia, które publikujesz na platformie Instagram, udostępniane są także w serwisie. Użytkownik, który kliknie w hiperłącze, będzie mógł przeglądać te same treści. Od dokonania zakupu będzie dzieliło go tylko kliknięcie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródła:

1. http://blog.shoplo.com/pl/2014/09/24/jak-wykorzystac-instagram-do-promocji-biznesu-10-sprawdzonych-sposobow/
2. http://www.lettly.com/
3. http://agencjakrecisie.pl/instagram/

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE