Praca Piotra Jaworowskiego w 2. sezonie Kolekcji TEN

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych.
O autorze
2 min czytania 2012-12-28

Kolekcja TEN odniosła spektakularny sukces online: ponad 170 tys. pobrań plików PSD, ze specjalnie stworzonej strony internetowej, którą odwiedzono ponad 500 tys. razy w trakcie trwania pierwszego sezonu. Pierwsza edycja Kolekcji TEN została zwieńczona międzynarodowym konkursem, który wygrał Polak, Sebastian Powszuk z pracą inspirowaną motywem „podróż”. Do konkursu zgłoszono ponad 1260 prac, a informacja o projekcie dotarła do 250 tys. osób.

Twórcy wywodzący się z różnych kultur

Do współpracy przy 2 edycji kolekcji Fotolia wybrała 10 międzynarodowo uznanych artystów cyfrowych i dodatkowych dwóch, których projekty są tajemnicą. Twórcy stworzą prace zainspirowane jednym z trzech tematów, a następnie podzielą się nimi z internetową społecznością. Drugą edycję kolekcji TEN zainauguruje argentyński artysta cyfrowy Gustavo Brigante.

  1. 10 stycznia 2013, Gustavo Brigante Argentyna
  2. 8 lutego 2013, Soongyu Gwon, Korea
  3. 8 marca 2013, Adhemas Batista, Brazylia
  4. 10 kwietnia 2013, Marumiyan, Japonia
  5. 10 maja 2013, Mike Harrison, Wielka Brytania
  6. 10 czerwca 2013, Alexander Otto, Niemcy
  7. 10 lipca 2013, Alexey Samsonov, Rosja
  8. 10 września 2013, Sergio del Puerto, Hiszpania
  9. 10 października 2013, Alberto Seveso, Włochy
  10. 8 listopada 2013, Piotr Jaworowski, Polska

Tym razem Fotolia przedstawi także 2 dodatkowe prace ze „specjalnej edycji”, stworzone przez twórcę amerykańskiego oraz parę artystów francuskich. Obrazy zostaną opublikowane 9 sierpnia oraz 10 grudnia 2013 roku. Formaty dodatkowych prac wciąż pozostają tajemnicą.

– Po dużym sukcesie pierwszej edycji i entuzjazmie jaki wywołała wśród społeczności graficznej na 5 kontynentach postanowiliśmy w tym roku zaprosić do współpracy międzynarodowych artystów, którzy nie tylko podzielą się z użytkownikami internetu swoim warsztatem, ale będą również kulturalnymi ambasadorami swoich krajów. Zaproszeni artyści mają zupełną swobodę wyrażania swoich lokalnych inspiracji. Fotolia kontynuuje swoją misję demokratyzacji sztuki cyfrowej ponad granicami państw – wyjaśnia Oleg Tscheltzoff, prezes i współzałożyciel Fotolii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podobnie jak w pierwszej edycji, użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku PSD z pracami kolejnych artystów, na którym będzie widać wszystkie użyte warstwy i wykorzystane techniki. Plik będzie można pobrać za darmo przez kolejne 24 godziny od momentu jego publikacji. Każdej pracy będzie towarzyszyło wideo przedstawiające kulisy powstawania grafiki, nakręcone w kraju pochodzenia artysty. Do filmu będą dostępne napisy w 12 językach, dzięki czemu szersze grono odbiorców będzie miało szanse poznać tajniki pracy poszczególnych artystów. Wszystkie informacje, nowości oraz dodatkowe materiały będzie można śledzić na dedykowanej stronie na Facebooku oraz specjalnym kanale YouTube, gdzie już dostępny jest teaser drugiego sezon kolekcji:

Argentyna zainauguruje 2 sezon TEN

Fotolia przedstawia sylwetkę pierwszego artysty – Gustavo Brigante. Jego graficzna kompozycja będzie dostępna do darmowego pobrania w pliku PSD od 10 stycznia 2013 roku, przez kolejne 24 godziny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gustavo Brigante jest argentyńskim grafikiem i ilustratorem. W latach 90-tych stworzył wraz z Javierem Cencig stronę internetową, na której dzielą się z internautami swoją pasją do eksperymentowania i graficznych koncepcji. W 2001 roku pracował dla kilku marek odzieżowych, po czym rozszerzył swoje pole działalności na inne dziedziny, jak koncepcje logo lub kreacje postaci. Jako samouk i artysta multidyscyplinarny, Gustavo lubi wyzwania i ryzyko. Jego portfolio liczy obecnie prace dla takich firm jak: Johnie Walker, Hugo Boss czy MTV. Jest częścią załogi KDU. Gustavo Brigante pracuje obecnie w swoim własnym studiu w Buenos Aires, dla kilkunastu międzynarodowych klientów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby wprowadzić drugi sezon kolekcji, Gustavo Brigante przygotował kompozycję nawiązującą do tematu „praca”, zatytułowaną „Zabierzmy się do pracy”. Artysta znalazł inspirację do swojej grafiki w latynoamerykańskich korzeniach: – Sztuka cyfrowa i grafika umożliwiają wprowadzanie innowacji i wywieranie wrażenia, szczególnie jeśli chodzi o dowolne kompozycje. Mogę dzięki temu pozwolić sobie na ekspresję samego siebie w pracy. Zdecydowałem się na udział w tym projekcie, ponieważ sam jestem samoukiem i doceniam jak dużą rolę edukacyjną mogą mieć prace zapisane w plikach PSD, umożliwiające podgląd pracy twórczej – podkreśla Brigante.