Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

14 ważnych zmian, które Google wprowadziło w minionym roku

Innowacyjne projekty, zwłaszcza te związane z Internetem, to wizytówka Google. Rok 2015 zapisał się pod tym względem dość wyraźnie na kartach historii tej firmy. Rozwój algorytmu wyszukiwania na urządzenia mobilne, mocniejszy nacisk na społeczności, aż po… utworzenie olbrzymiego holdingu.
O autorze
1 min czytania 2016-03-29

To skrót z zestawienia najciekawszych zmian u internetowego giganta w minionym roku, przygotowanego przez agencję SEMTEC.

Po pierwsze: mobile

Trzeba przyznać – w Google 2015 rok stanął pod znakiem dogadzania użytkownikom urządzeń przenośnych. Począwszy od wprowadzenia czynnika rankingowego „mobile-friendly”, który z założenia degradować ma w mobilnych wynikach wyszukiwania strony internetowe niezoptymalizowane pod urządzenia przenośne, aż po aktualizację systemu Android. Wersja 6.0  Marshmallow oddała użytkownikowi większą kontrolę nad tym, do czego smartfonowe aplikacje mają dostęp. 

W kontekście mobile nie można także pominąć m.in. projektu Accelerated Mobile Pages, który ma poprawić czas ładowania stron mobilnych. 

Po drugie: wyszukiwarka

Korekty tradycyjnie nie mogły ominąć także flagowego narzędzia mocarza z Mountain View, czyli wyszukiwarki internetowej. Przypomnijmy, że to w sierpniu ubiegłego roku wygląd zmieniła strona rezultatów wyszukiwania z wynikami lokalnymi. Głośnym echem odbiło się także wprowadzenie mechanizmu sztucznej inteligencji „RankBrain” do algorytmu wyszukiwarki. Teraz Google wie o co nam chodzi, zanim jeszcze… wpiszemy to w wyszukiwarce. Mówiąc wprost: wyszukiwarka „odgaduje” nasze intencje. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po trzecie: społeczności

Google mocny nacisk postawił także na społeczności. Już w lutym 2015 roku zawarta została umowa, na mocy której Google dostał dostęp do wszystkich publicznych tweetów po to, by móc je szybciej prezentować w wynikach wyszukiwania. Z kolei w końcówce roku – na przełomie października i listopada – wdrożono płatną wersję największego na świecie serwisu społecznościowego, strumieniującego filmy wideo. To YouTube Red, który w przeciwieństwie do starszego brata, pozbawiony jest reklam.

Zmian doczekali się także użytkownicy Google+. Poprawiono niektóre funkcjonalności, dodano nowe i mocno odświeżono wygląd serwisu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

I… inne

Ponadto istotne dla funkcjonowania Google było powołanie holdingu Alphabet. Skupił on wiele firm dotychczas prowadzonych przez kalifornijską firmę. Śmiało można więc powiedzieć, że ten konglomerat już w pierwszym dniu istnienia, stał się jedną z najpotężniejszych organizacji na świecie. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji o tym, jakie istotne zmiany zaszły w Google w 2015 roku znajduje się na poniższej infografice.