Jak wykorzystać zasady psychologii, aby zachęcić fanów do zapisania się na newsletter?

Jak wykorzystać zasady psychologii, aby zachęcić fanów do zapisania się na newsletter?
Nie da się ukryć, iż newsletter jest promocją dość kontrowersyjną, która często spotyka się z dezaprobatą użytkowników. Z obawy przed falą niepotrzebnych informacji zalewających skrzynkę mailową, użytkownicy często wolą nie podawać swojego adresu.
O autorze
2 min czytania 2016-03-30

Jednak newsletter, wykorzystany w odpowiedni sposób, może posłużyć jako narzędzie przyciągające odbiorców na stronę internetową.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób wykorzystać zasady psychologii, by zachęcić (a nie zmusić) fanów do zapisania się na newsletter.

5 przepisów na zainteresowanie newsletterem

1. Argumentum ad passiones

Mówiąc jaśniej: odwołanie do emocji. Człowiek jest istotą emocjonalną, dlatego zazwyczaj właśnie na podstawie odczuć, podejmuje swoje decyzje. Wykorzystaj to w formule zachęcającej do zapisania się na newsletter, ale najpierw przedstaw mu wartościową treść. Niech newsletter nie wyświetla się od razu po włączeniu okna, ponieważ odbiorca bez zastanowienia naciśnie krzyżyk i zapomni o dołączeniu do niego, po zapoznaniu się z treściami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Rabaty, kody, zniżki 

Wiele sklepów praktykuje ten zwyczaj, przesyłając nowym subskrybentom kody upoważniające do zniżki np. na pierwsze zakupy. W ten sposób w psychice człowieka nie pozostaje niedosyt, ponieważ udostępnił on swoje dane kontaktowe, otrzymując coś w zamian. Dodatkowo tego typu zabieg wpływa także na podniesienie poziomu sprzedaży, ponieważ posiadanie zniżek – najlepiej ograniczonych w czasie – mobilizuje do dokonania zakupu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Darmowe próbki

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Darmowe – to hasło, które włącza żarówkę w Twojej głowie. Bo skoro nie musisz za to płacić, to dlaczego z tego nie skorzystać? Zwłaszcza, że od otrzymania próbki dzieli Cię tylko wpisanie swojego maila. Psychika człowieka działa w taki sposób, iż często decyduje się on na skorzystanie z darmowych usług czy produktów, które normalnie wcale nie spotkałyby się z jego zainteresowaniem. Z drugiej strony, jeśli bezpłatna próbka trafi w ręce osoby, której przypadnie do gustu, może posłużyć jako motywator do zakupu pełnowymiarowego egzemplarzu.

4. Nowości i promocje

Komunikat przekonujący, iż klient jako pierwszy zostanie poinformowany o nowościach i aktualnych promocjach, działa przyciągająco. Jeśli możesz jako pierwszy skorzystać z wyprzedaży, otrzymujesz największy wybór jeszcze dostępnych produktów. Tego typu zabieg także przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Do dokonania zakupu, klienta motywuje świadomość krótkiego okresu promocji przedterminowej, przeznaczonej wyłącznie dla subskrybentów.

5. Kolorystyka i wielkość

Nie zapomnij, że okno zapisu do newslettera, musi wyróżniać się na tle pozostałych treści. Warto wykorzystywać kolory kontrastowe lub ciemniejsze o kilka tonów, które będą wyraźnie widoczne. Pamiętaj także o wyodrębnionym przycisku CTA, umożliwiającym dołączenie do grupy subskrybentów.

Podsumowanie 

Najważniejsze, aby pamiętać o wyważonych komunikatach, które nie będą ani zbyt nachalne, ani też nadmiernie dyskretne. Użytkownik musi widzieć wyraźne pole, odpowiadające za dołączenie do newslettera, ale nie powinno się umieszczać go na pierwszym planie, jeszcze przed prezentowanymi treściami. 

A czy Ty chętnie dołączasz do newsletterów? Potrzebujesz dodatkowej motywacji, aby zasubskrybować stronę? Wyraź swoją opinię w komentarzu.

 

Źródła:

1. http://pixplus.pl/jak-zachecic-uzytkownika-do-zapisu-do-newslettera/
2. http://uxbite.com/2010/04/45-przykladow-subskrypcji-newsletterow/

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE