Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

MasterCard promuje usługę Płać kartą i wypłacaj

Rusza nowa kampania reklamowa MasterCard promująca usługę Płać kartą i wypłacaj, dzięki której można wypłacić gotówkę z kasy sklepu przy płaceniu kartą za zakupy. Dane NBP wskazują, że popularność tej usługi wśród Polaków dynamicznie rośnie. Przynosi ona zalety zarówno konsumentom, którzy mogą ją...
O autorze
2 min czytania 2016-04-19

…potraktować jako opcję uzupełniającą korzystanie z bankomatu, jak i sklepom, które mogą przyciągnąć nowych klientów, oferując im dodatkową usługę.

Płać kartą i wypłacaj, czyli inaczej mówiąc cashback, to wygodny dla konsumenta dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym. Usługa umożliwia wypłatę do 300 złotych z kasy sklepu podczas płatności za zakupy kartą płatniczą i to niezależnie od kwoty, na jaką opiewa rachunek. Z Płać kartą i wypłacaj mogą skorzystać użytkownicy wszystkich kart debetowych i niektórych kart kredytowych.

Pieniądze z kasy można wypłacić m.in. w super- i hipermarketach, delikatesach, salonach prasowych, w małych osiedlowych sklepikach oraz na stacjach benzynowych. Wśród sieci handlowych oferujących usługę Płać kartą i wypłacaj znajdują się m.in. takie znane marki jak: Alma, Carrefour, E.Leclerc, Fresh Market, Krakowski Kredens, Lukoil, Media Ekspert, Media Markt, Małpka Express, Orlen, Ruch, Saturn czy Żabka.

Polacy polubili cashback. Z danych NBP1 wynika, że w 2015 r. wypłaciliśmy ze sklepowych kas łącznie 816 mln zł, czyli o 54% więcej niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej rosła liczba tego typu transakcji, która zwiększyła się o 66%, do 7,85 mln transakcji. Na zainteresowanie konsumentów odpowiadają właściciele sklepów. Na koniec 2015 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94 tys., co oznacza wzrost o ponad 30% w ciągu roku. Innymi słowy popularność cashback rośnie jeszcze szybciej niż liczba placówek przyjmująca płatności bezgotówkowe (wzrost o 19% na przestrzeni 2015 r.). W efekcie już ponad 1/4 z 364 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptujących płatności kartą oferuje usługę cashback.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej korzystają z usługi ‘Płać kartą i wypłacaj’. Jest to wygodny sposób na uzupełnienie gotówki na drobne wydatki w miejscach, gdzie płatności bezgotówkowe nie są jeszcze akceptowane. Ta usługa cieszy się szczególnie dużą popularnością w sklepach i punktach usługowych, w pobliżu których nie ma bankomatu. Konsumenci doceniają też fakt, że mogą wypłacić dowolną, nie tylko okrągłą, kwotę” – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Rosnącą świadomość usługi Płać kartą i wypłacaj wśród konsumentów potwierdzają również wyniki badania przeprowadzonego dla MasterCard w 2015 r.2 Wynika z niego, że konsumenci najchętniej korzystają z cashback robiąc codzienne zakupy (72%), a nieco ponad 1/4 kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić gotówkę. Spośród osób korzystających z usługi, zdecydowana większość już ją zna i sama pyta o możliwość wypłaty gotówki. Więcej transakcji przeprowadzanych jest w sobotę i w niedzielę, niż w pozostałe dni tygodnia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Korzyści z oferowania możliwości wypłaty gotówki z kasy dostrzegają też zarządzający sklepami i punktami usługowymi. Blisko połowa (48%) ankietowanych właścicieli sklepów zaobserwowała, że ich klienci korzystali z usługi Płać kartą i wypłacaj częściej niż rok wcześniej. Ponad połowa (53%) pracowników lub właścicieli punktów handlowo-usługowych uznała wprowadzenie Płać kartą i wypłacaj za dobry pomysł. Główne korzyści, jakie przyniosło ich placówce uruchomienie usługi, to te przekładające się bezpośrednio na zwiększenie obrotów: pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności tych, których już zdobyli. Zdaniem ankietowanych zaoferowanie usługi cashback umożliwiło również wyróżnienie się wśród konkurencji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„MasterCard angażuje się w upowszechnianie usługi ‘Płać kartą i wypłacaj’ od 2014 r., kiedy to przeprowadziliśmy pierwszą kampanię reklamową i wprowadziliśmy polską nazwę dla tej usługi. Jej świadomość i popularność wśród konsumentów znacznie wzrosły od tamtego czasu, a MasterCard jest dziś postrzegany jako pionier i lider usługi cashback w Polsce. Wierzymy, że kolejna kampania, którą właśnie zaczynamy, dodatkowo zwiększy popularność wypłat ze sklepowych kas, a jednocześnie przyczyni się do popularyzacji kart płatniczych” – mówi Luiza Derek, dyrektor marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe.

Nowa kampania reklamowa ruszyła 18 kwietnia i potrwa do końca czerwca. Będzie obejmować reklamy w prasie (Hurt i Detal, Handel, Życie Handlowe, Forbes, Newsweek), radiu, internecie oraz reklamę zewnętrzną. Celem kampanii jest informowanie o możliwości wypłaty gotówki w sklepie przez posiadaczy kart MasterCard i Maestro, a także o punktach handlowo-usługowych, w których usługa Płać kartą i wypłacaj jest dostępna.