TrendBook 2016 – Sztuczna Inteligencja

TrendBook 2016 – Sztuczna Inteligencja
W tegorocznym TrendBooku autorstwa Natalii Hatalskiej poruszony został temat sztucznej inteligencji oraz jej obecnego wykorzystania w wielu dziedzinach. Przedstawiamy garść szczegółów oraz danych dotyczących tego zjawiska, a po więcej zapraszamy do pełnej publikacji.
O autorze
1 min czytania 2016-04-21

Sztuczna inteligencja (AI) jest dziedziną, która nie jest młoda, ale która ciągle jest aktywnie rozwijana. Istotnym czynnikiem tego rozwoju jest stworzenie możliwości samouczenia się systemu. Od czego zależny jest ten czynnik? „W przypadku sieci neuronowych nacisk jest przede wszystkim na dane. Im więcej danych, tym sieci te lepiej działają, lepiej rozpoznają to, co im dajemy. Dzięki temu w sieciach neuronowych występuje element samouczenia się… Czyli podając im dane, są one w stanie poprzez robienie pewnego rodzaju analogii rozpoznawać nowe rzeczy.” – tłumaczy Jacek Kawalec, wiceprezes zarządu VoiceLab, firmy specjalizującej się w tworzeniu oraz rozwijaniu technologii rozpoznawania mowy.

Technologia sztucznej inteligencji znajduje szerokie wykorzystanie w wielu obszarach, m.in. w medycynie, usługach internetowych, handlu, branży motoryzacyjnej, finansach, edukacji czy nawet w branży muzycznej. Korzysta z niej większość ludzi, często nie zdając sobie z tego nawet sprawy. W technologię tę inwestują przeróżne firmy z różnych branż, jak Google, Microsoft, Facebook, Apple, Amazon, czy nawet Shell.

Sztuczna inteligencja coraz prężniej wkracza do marketingu. Jakie jest zdanie marketerów na temat sztucznej inteligencji i gdzie jest ona najczęściej przez nich wykorzystywana?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A co na temat AI sądzą internauci? Na pytanie, dlaczego uważasz, że sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny/negatywny wpływ, udzielono m.in. takich odpowiedzi:

  • „Sztuczna inteligencja, w odpowiedni sposób zaprogramowana ma szansę pomóc nam w niektórych czynnościach codziennego życia. Żyjemy w świecie, gdzie mamy coraz mniej czasu na niektóre podstawowe czynności jak wyniesienie prania, prasowanie, czy też nastawienie i potem pilnowanie obiadu. Dzięki sztucznej inteligencji, niektóre z tych czynności nie będą musiały być przez nas kontrolowane co pozwoli nam mieć więcej czasu dla rodziny, znajomych.”
  • „Jeżeli przyjmiemy, że AI będzie miała wyższą inteligencję niż ludzie i będzie się uczyć to z pewnością dotrzemy do momentu, w którym wymknie się spod kontroli w chwili, gdy przestaniemy nadążać. Czy nasza moralność czy etyka będą działać w stosunku do AI?”
  • „Czasu nie można zaoszczędzić 🙂 Można lepiej wykorzystać ten nam dany. AI pozwoli nam na szybsze podejmowanie, trafnych decyzji.”
  • „Boję się, że w pewnym momencie ludzie zafascynowani i nieco zaślepieni możliwościami sztucznej inteligencji mogą przekroczyć granice moralności i stworzyć coś, co wymknie im się spod kontroli.”

Zdania internautów są podzielone, niemniej warto zauważyć, że w tej kwestii istotne znaczenie będzie miała moralność i etyka człowieka odpowiedzialnego za tworzenie sztucznej inteligencji.

Po więcej informacji na temat sztucznej inteligencji zapraszamy do tegorocznego TrendBooka.