Projektowanie doświadczeń przejawia się w każdej dziedzinie naszego codziennego życia. To, jak zaprojektowana jest deska rozdzielcza naszego samochodu, jak wyglądają tabliczki w szpitalach, w jaki sposób jesteśmy obsługiwani w sklepach, albo to, że w sieci kawiarni obsługa pisze nasze imię na kubku, a sprzedawca w sieci drogerii mówi „Płaci pani…”, a nie „Należy się…” – we wszystkich tych aspektach maczają palce projektanci doświadczeń. Po raz kolejny użyją swojej wiedzy z korzyścią dla mieszkańców Warszawy.
Przed uczestnikami konkursu postawiono do wyboru dwa zadania. Obydwa pomogą uświadomić mieszkańcom stolicy, jak duży wpływ mają na swoje najbliższe otoczenie.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Pierwszym zadaniem jest znalezienie sposobu na zwiększenie udziału mieszkańców w głosowaniu na projekty w ramach budżetu partycypacyjnego. Obecnie ok. 10% warszawiaków zabiera głos przy wyborze projektów, które są realizowane przez miasto.
Drugie zadanie konkursowe to pytanie o działania, które zachęcą warszawiaków do segregowania odpadów. Warszawa potrzebuje pomysłów, które pomogą zmienić nawyki jej mieszkańców, zarówno w domach, jak i w przestrzeni publicznej.
Konkurs skierowany jest do designerów, specjalistów UX i innych osób, które posiadają umiejętności, aby projektować kompleksowe rozwiązania. Swoje pomysły zgłaszać mogą zarówno pojedyncze osoby, jak i zespoły projektowe.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Organizatorzy przewidzieli nagrody. Zwycięzca otrzyma zaproszenie na kolejną edycję konferencji UX Poland, jednego z największych wydarzeń branży UX w Europie, podczas którego będzie mógł pogłębić swoją wiedzę z zakresu UX. Będzie też mógł wziąć udział w realizacji swojego pomysłu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdy uczestnik do 25 kwietnia może zgłosić pomysł na jedno lub obydwa zadania. Zgłoszenia mogą mieć dowolną formę, organizatorzy zachęcają do kreatywności i wykorzystywania innowacyjnych rozwiązań. Szczegóły konkursu oraz regulamin dostępne są na uxpoland.com/contest. Pomysły należy przesyłać na adres [email protected] lub drogą tradycyjną na wskazany w regulaminie adres.
Konkursu przeprowadzony jest przez miasto Warszawa oraz UseLab, organizatora konferencji UX Poland odbywającej się obecnie Warszawie, w której uczestniczy ok. 400 osób z całego świata. UX Poland to wydarzenie, które od lat integruje i stymuluje do rozwoju międzynarodową branżę UX (od ang. user experience), czyli branżę projektowania doświadczeń, która zajmuje się projektowaniem usług, produktów, procesów, przestrzeni pod kątem wrażeń i emocji, jakich ludzie doświadczają w kontakcie z nimi. Jest też źródłem inspiracji dla polskich przedsiębiorców do wdrażania rozwiązań z zakresu projektowania doświadczeń. Podczas sześciu poprzednich edycji konferencji spotkało się blisko 2 tysiące uczestników, a wykłady poprowadziło ponad ok. 140 prelegentów z całego świata. Podczas tegorocznego spotkania ogłoszony został konkurs na rozwiązania dla Warszawy.