Senior is new teen – Agencja Fenomem o polskich boomersach

W czasie wystąpienia na Social Media Convent 2016 Dyrektor Zarządzająca agencji Fenomem Agnieszka Stelmaszczyk oraz Business Development Manager Karolina Liberka mówiły o stereotypach dotyczących użytkowników internetu w przedziale wiekowym 55+.
O autorze
1 min czytania 2016-04-28

Grupa ta jest zazwyczaj pomijana przez marketerów, tymczasem dane przedstawione w badaniu „Senior is new teen” wyraźnie świadczą o tym, że są to osoby coraz bardziej aktywne w sieci – ich odsetek wzrósł w ciągu 3 lat o 8,29 punktu procentowego!

Wielu New Teens nie tylko korzysta z internetu regularnie, używając komputerów, tabletów i smartfonów, ale już wręcz nie wyobraża sobie bez niego życia. Sieć to dla nich przede wszystkim źródło informacji: wchodzą na strony z poradami dotyczącymi zdrowia, hobby czy stylu życia; odbierają maile, robią przelewy, oglądają mapy, planują podróże, wyszukują informacje o produktach i robią zakupy.

Chętnie korzystają z serwisu YouTube, a najważniejszą platformą społecznościową jest Facebook, gdzie jest ich już około miliona.

W mediach społecznościowych niezwykle rzadko pozostają anonimowi, ale nie lubią dzielić się informacjami ze swojego życia, głównie z obawy, że inni będą im zazdrościć – dlatego najchętniej komentują i udostępniają cudze posty. Dobrze czują się w społecznościach takich jak Magazyn 60+ czy 50plus50 i chętnie wspierają się nawzajem. Jeśli reklamy trafiają w ich zainteresowania klikają w nie, ale nie wierzą im bezgranicznie. Ich znajomi (średnio kilkudziesięciu) to również znajomi w realu, a kontakty z rodziną cenią głównie poza platformą.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aktywni i otwarci na nowości mówią, że wreszcie mają więcej czasu dla siebie i pieniądze na to, żeby dbać o swoje potrzeby i realizować marzenia. Zgodnie twierdzą, że Internet stwarza nowe możliwości i poprawia jakość życia.

Więcej o o tym jak zachowuje się grupa 55+ w internecie i mediach społecznościowych można znaleźć w prezentacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Senior is new teen! (FENOMEM) from Fenomem
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się