Agnieszka Radwańska Polką, z której jesteśmy dumni, Mariusz Treliński i Boris Kudlička z nagrodą Culture.pl Superbrands

17. maja, podczas uroczystej gali, statuetki X jubileuszowej edycji Superbrands odebrali przedstawiciele 42 najsilniejszych marek na polskim rynku.
O autorze
3 min czytania 2016-05-18

1. Nagroda honorowa za szczególne zasługi dla promocji marki „Polska” w świecie trafił w ręce Agnieszki Radwańskiej;

2. Statuetkę Culture.pl Superbrands, przyznawaną twórcom, którzy najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą, otrzymali: Mariusz Treliński i Boris Kudlička. 

3. Galę zorganizowaną w siedzibie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN poprowadziły: Nina Kowalewska-Motlik i Alicja Resich-Modlińska. Dla gości wystąpił duet: KasiaStankiewicz (śpiew) i AleksanderDębicz (fortepian).

„Agnieszka Radwańska – za to, że odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej i przynosi dumę Polakom”; „za to, co już osiągnęła w sporcie(…) i za to, co jeszcze osiągnie”, „za jej wytrwałość, za to, że jest ambasadorem polskości w świecie”; „[za to, że] dzięki niej Polska jako kraj jest obecna na światowych imprezach sportowych” – to tylko niektóre z odpowiedzi respondentów badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na pytanie o „Polaka, który daje najwięcej powodów do dumy”. Eksperci Rady Marek dodali od siebie „nie tylko [za] wyniki sportowe, ale także rzadką wśród sportowców elokwencję i urok osobisty (…), a także najbardziej widowiskowy w kobiecym tenisie styl gry (…), dużo dramaturgii  i serca zostawianego na korcie”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Cieszę się, że mogę reprezentować Polskę na całym świecie, i że moje nazwisko jest marką” – powiedziała Agnieszka Radwańska, odbierając statuetkę. Zapytana o radę dla twórców marek, druga rakieta świata odpowiedziała bez zawahania: „Praca, praca i jeszcze raz praca. Na pstryknięcie nie ma sukcesu w żadnej branży”.

W ubiegłych latach nagrodę honorową Superbrands odebrali m.in. Robert Lewandowski (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą), Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować na polskim rynku z najsilniejszymi markami międzynarodowymi) i… Fryderyk Chopin – 200-letnia polska marka w dwusetną rocznicę urodzin kompozytora.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po raz piąty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z  Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza, laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: „Newsweeka”, „Wprost”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce. 

Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlički, Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

W uzasadnieniu kapituły czytamy:

„Jako tandem inscenizacyjny Mariusz Treliński i Boris Kudlička w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem „czasu inscenizatorów”, zbudowali rozpoznawalną, cenioną i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe – można porównać ich do fenomenu modowego tandemu Dolce i Gabbana. 

Operowa marka „Treliński&Kudlička” jest nie tylko symbolem, jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego – często młodego widza – czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym”. 

Wręczenie nagrody Culture.pl Superbrands poprzedził koncert duetu: Kasia Stankiewicz (śpiew) i Aleksander Dębicz (fortepian). 

Złote statuetki Superbrands 2015/16 dla najsilniejszych marek w Polsce odebrali przedstawiciele marek: Apart, Atlas, BIC, Biedronka, Bosch, Cisowianka, DPD, Felix, Geberit, Jan Niezbędny, Kaufland, Kamis, KOŁO, Krakus, Lego, Lotos, Lotto, Lux Med, Martini, Muszynianka, Pandora, Siemens, Sokołów, Sudocrem, Twój STYL, Wittchen, WP i Zelmer.

Nagrody Created in Poland Superbrands dla najsilniejszych polskich brandów trafiły w ręce reprezentantów marek: Apart, Atlas, Biedronka, Cisowianka, Dbam o Zdrowie, Hebe, Home Broker, Inka, Jan Niezbędny, Jedynka, Kamis, KOŁO, Krakus, Lotos, Lotto, Lux Med, Łomża, M1, Muszynianka, Natura, Nju Mobile, Open Finance, Sokołów, Topex, Twój STYL, Wittchen, WP i Zelmer.

Statuetki Business Superbrands 2015/2016 dla najsilniejszych marek biznesowych otrzymali przedstawiciele: AMS, DPD, Grupa Lotos, Lux Med, PayU, RWE i WP. 

Marki – laureatki tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy. 

Historie sukcesu nagrodzonych marek trafiły do Albumu Superbrands – wydawnictwa towarzyszącego wszystkim krajowym edycjom projektu. 

Partnerami strategicznymi projektu są: ARC Rynek i Opinia, Stratosfera by Deloitte, Dragon Rouge, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Konfederacja Lewiatan, Culture.pl, Ośrodek ThinkTank, Międzynarodowe stowarzyszenie reklamy IAA, Lidermatic, KinAds, Redexperts, IMM

Partnerem Logistycznym Superbrands jest DPD 

Partnerami Medialnymi są: TOK FM, Mediarun, PRoto, NowyMarketing

Partnerami Gali byli: RWE Polska, Martini, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN