Marketing w kulturze i popkulturze: Dragon is coming – najlepsze akcje promujące „Grę o tron”

Marketing w kulturze i popkulturze: Dragon is coming – najlepsze akcje promujące „Grę o tron”
Dwie świetne kampanie marketingowe, które powinien zobaczyć każdy fan serialu.
O autorze
1 min czytania 2016-05-25

Cały Internet ożywia się, gdy tylko do sieci trafi kolejny odcinek Gry o tron. Losy bohaterów są szeroko komentowane, powstają wciąż nowe teorie spiskowe. 

Za sukcesem sagi stoi nie tylko wciągająca fabuła, ciekawy świat oraz bardzo charakterystyczni bohaterowie, ale także przemyślana i niezwykle zasięgowa kampania promocyjna. Na wyróżnienie zasługują tutaj szczególnie dwie akcje promujące trzeci sezon serialu. 

Pierwsza z nich to reklama w poniedziałkowym wydaniu New York Timesa. Na dwóch rozłożonych stronach czytelnikom ukazywał się nagle… cień smoka. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeba przyznać, że to dość nietypowe potraktowanie powierzchni reklamowej i efekt robi wrażenie.

Pomysł został powtórzony na budynku HBO:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Inna bardzo zapadająca w pamięć akcja promocyjna Gry o tron to porzucone na brytyjskiej plaży w Dorset szczątki smoka – oczywiście nieprawdziwe 😉

Pracę nad wykonaniem czaszki trwały dwa miesiące. Eksponat liczył sobie ponad 12 metrów długości. 

Jak to wyglądało, możecie zobaczyć tutaj:

Jeżeli znacie inne warte wyróżnienia reklamy promujące serial, które powinniśmy uwzględnić – dajcie znać w komentarzach.

Teraz nie pozostaje nic innego jak odliczać dni do kolejnego odcinka.

 

I bądźcie pewni – Północ pamięta 😉