Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

10 sposobów na zdobycie wyróżnienia w sklepach z aplikacjami

10 sposobów na zdobycie wyróżnienia w sklepach z aplikacjami
Kiedy proces rozwoju aplikacji został już zakończony, przed przedsiębiorcą staje kolejne wyzwanie - reklama. Każdy, kto miał już do czynienia z App Storem, czy Google Play wie, że zdobycie w nich wyróżnienia dla swojego produktu nie jest łatwym zadaniem - o każde miejsce rywalizować trzeba...
O autorze
3 min czytania 2016-06-14

z ogromną ilością konkurentów. O ile nie istnieje jeden, niezawodny sposób na zdobycie uprzywilejowanej pozycji w sklepach z apkami, to z pewnością można zwiększyć swoje szanse, stosując się do wskazówek, które postaram się przytoczyć w tym artykule. Zaczynajmy zatem!

Jak zdobyć App Store i Google Play?

Samo umieszczenie swojej aplikacji w App Store jest nierzadko trudnym (i długim) procesem, ale i tak wydaje się proste, w porównaniu ze zdobyciem wyróżnienia. Każdego miesiąca w Apple’owym sklepie pojawia się około czterdziestu tysięcy nowych apek (Google Play nie udostępnia takich informacji, jednakże jego wyniki nie powinny być gorsze).

Konkurencja jest zażarta i aby zyskać większe szanse na wyróżnienie, należy pamiętać o:

  1. Wysokiej jakości – wydaje mi się, biorąc pod uwagę ilość konkurentów, o której wspominaliśmy, że właśnie ta rada powinna być punktem wyjścia dla każdej osoby myślącej o osiągnięciu sukcesu w App Store (czy Goole Play). Aplikacja powinna mieć dopracowany tak UX, jak i UI, dostarczając użytkownikom jak najlepszych przeżyć. Przed próbą dostania się do sklepu z apkami Apple’a powinniśmy również upewnić się, że nasza aplikacja spełnia wszelkie wymagania techniczne narzucone przez sklep.
  2. Wybierz aplikację natywną – pomimo wielu nowych możliwości oferowanych przez aplikacje hybrydowe, sklepy wciąż preferują produkt zbudowany natywnie na ich platformę. To oczywiste, że Apple spojrzy przychylniejszym okiem na aplikację stworzoną specjalnie na ich system operacyjny.
  3. Integracja z produktami Apple – jeśli sprawimy, że z naszej aplikacji będą mogli korzystać użytkownicy iPhone’ów, iPad’ów, Apple Watch oraz pozostałych kreacji Apple, nie tylko zwiększymy ilość klientów, do których będziemy mogli dotrzeć, ale również jasno pokażemy inżynierom sklepu, że jesteśmy zdeterminowani, aby tworzyć oprogramowanie najwyższej jakości na ich platformę.
  4. Integracja z innowacjami – Apple to jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Co jakiś czas wypuszcza ona nowe wynalazki, takie jak 3D Pencil, Apple VR etc. Zintegrowanie aplikacji z nowościami giganta z Cupertino jest jednym ze sprawdzonych sposobów na zwiększenie swoich szans na otrzymanie wyróżnienia dla swojej aplikacji w App Store.
  5. Wykorzystaj rynki zagraniczne – bez owijania w bawełnę – lokalizacja aplikacji dla innych krajów sprawi, że będzie mogła ona trafić do zdecydowanie większej ilości użytkowników. Dobry pomysłem jest na pewno przeprowadzenie badań rynkowych i sprawdzenie, w których krajach może dobrze przyjąć się nasza apka.
  6. Częste aktualizacje – systematyczne aktualizacje aplikacji, dodawania jej nowych (nawet małych) funkcjonalności oraz sprawne usuwanie bugów, nie tylko zmniejszy szansę wystąpienia niezadowolonych klientów, ale również zwróci na nas uwagę inżynierów Apple. Jeśli nawet nie planujemy dokonywania żadnych większych zmian w funkcjonowaniu aplikacji, dobrym pomysłem będzie np. wypuszczenie łatki nawiązującej do trwającego obecnie święta albo po prostu tego, co jest w modzie.
  7. Opis apki – wiele dobrych aplikacji nie osiągnęło sukcesu, gdyż nikt nie postarał się o napisanie atrakcyjnego, wyczerpującego opisu (nie zagłębiając się nawet w ASO, gdyż jest to temat na osobny artykuł). Więcej o stworzeniu dobrego opisu w dalszej części tego artykułu.
  8. Marketing w social media – im więcej użytkowników dowie się o istnieniu naszej aplikacji, tym lepiej. Więcej ściągnięć i więcej pozytywnych opinii od użytkowników, to większe szanse na wyróżnienie w sklepach z apkami (nie mówiąc już o ogromnej wartości feedbacku od użytkowników).
  9. Kontakt osobisty – jak można się domyślić, skuteczność tej metody nie należy do najwyższych, ale nie zaszkodzi spróbować, prawda? 🙂 Wysłanie “pitcha” do pracowników App Store albo Google Play na LinkedIn bądź za pomocą maila, może równiez okazać się pomocne (jeśli zrobimy to w odpowiedni, zachęcający sposób – zasypanie kogoś spamem raczej nie zapewni nam sukcesu).
  10. Promocja, promocja, promocja – wspominaliśmy już o social media marketingu, nie należy jednak zapominać o innych mozliwościach, takich jak blog firmowy, reklama Adwords oraz wszystkie inne kanały, z których korzysta twórca danej apki. Tworzenie pozytywnego buzzu wokół apki może tylko pomóc jej szansom na zdobycie wyróżnienia w App Store i Google Play.

Dodatek

Wcześniej wspominaliśmy, że aby apka miała szansę na zostanie wyróżnioną w którymś ze sklepów z aplikacjami, potrzebny jest zachęcający użytkowników do korzystania opis. Poniżej krótka lista najważniejszych elementów, które taki opis powinien zawierać:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ikona aplikacji pasująca do jej misji
  • Nazwa w jasny sposób sugerująca, czym zajmuje się apka
  • Pierwsze dwa, trzy zdania opisu powinny zawierać najważniejsze i najbardziej atrakcyjne z punktu użytkownika informacje – to właśnie one będą widoczne w wyszukiwarce sklepowej.
  • Informacje o nagrodach zdobytych przez apkę, o znanych osobach z niej korzystających etc.
  • Wyczerpujący opis wszystkich funkcjonalności aplikacji
  • Informacje dotyczące nowych funkcjonalności, naprawionych bugów oraz wydarzeń z życia apki.
  • Wysokiej jakości screeny z aplikacji.

Zakończenie

Chociaż nie ma rozwiązania, które byłoby przysłowiową srebrną kulą w przypadku zdobywania wyróżnień w sklepach z aplikacjami, to uważam, że zdecydowanie zwiększenie swoich szans jest możliwe do osiągnięcia. Jeśli nawet po zastosowaniu powyższych rad, Twoja aplikacja nie zostanie wybrana na stronę główną przez Apple albo Google Play, pamiętaj, że produkt najwyższej jakości, posiadający za sobą mocne zaplecze marketingowe, wybije się w taki czy inny sposób. Cierpliwości! 🙂 (szczególnie w przypadku App Store)

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące app marketingu, z chęcią odpowiem na nie albo w komentarzach, albo drogą mailową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się