Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Wyniki Rankingu fee income agencji PR za rok 2015

Już po raz czwarty Związek Firm Public Relations przygotował ranking agencji Public Relations wg fee income.
O autorze
1 min czytania 2016-06-23

Jest to projekt realizowany wg metodologii oddającej właściwy charakter profesjonalnych usług PR, których główną miarą jest doradztwo komunikacyjne będące istotnym elementem właściwego zarządzania reputacją firm i prowadzenia dialogu z otoczeniem.

Na potrzeby rankingu, fee income zdefiniowane zostało jako różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów. 

Ranking miał po raz kolejny charakter otwarty. W bieżącej edycji wzięło udział 21 agencji w tym dwie spoza grona ZFPR. 

Nad prawidłowością przebiegu rankingu czuwała firma doradcza Grupa Strategia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To pierwsze zestawienie branży, które porządkuje rynek usług public relations wyłącznie w oparciu o przychody z usług doradczych (fee). Zestawienie łącznych przychodów z honorariów dla pierwszych 20-tu agencji na przestrzeni ostatnich 3 lat pokazuje, że polski rynek się ustabilizował, a perspektywy dla branży są dobre. W 2013 roku była to kwota 93,3 mln zł, a w latach 2014 i 2015 już odpowiednio 105,6 mln zł i 115,3 mln zł, zatem obserwujemy stały trend wzrostowy na poziomie bliskim 10%, co napawa optymizmem  – powiedział Grzegorz Szczepański Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations. 

Łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów za rok 2015 agencji PR biorących udział w rankingu wyniosła 115,3 mln zł. Są to wyniki wypracowane przez 667 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta ok. 173 tyś zł. Jak wskazują wyniki jednostkowe wszystkich badanych agencji, poprawie uległ średni wynik fee income, który w 2015 roku osiągnął wartość 5,5 mln zł w stosunku do 5,3 mln w roku 2014. Osiem agencji z rankingu osiągnęło wynik fee income przekraczający średnią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spośród 21 agencji uczestniczących w tegorocznym rankingu 10 firm zanotowało wzrost fee income w stosunku do roku 2014, 7 firm spadek a 4 nie brały udziału w ubiegłorocznym rankingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyniki rankingu można zobaczyć na stronie.