Poznań mówi: Szacun dla Zawodowców. Rusza kampania promująca szkolnictwo zawodowe

Cukiernik, ogrodnik, stolarz czy tapicer – to oni najczęściej poszukiwani są przez pracodawców. Poznań chce włączyć się do ogólnopolskiej debaty na temat potrzeb rynku pracy i radzi: wybierz szkołę zawodową, zostaniesz specjalistą, a w efekcie bez problemu znajdziesz pracę.
O autorze
2 min czytania 2015-04-13

Od 8 kwietnia w ramach kampanii promującej szkolnictwo zawodowe zachęca do tego poznańskich gimnazjalistów.

Brak specjalistów nie jest wyłącznie problemem Poznania. To właśnie dlatego Ministerstwo Edukacji Narodowej rok 2015 nazwało Rokiem Szkół Zawodowych. Wsłuchując się w potrzeby pracodawców Poznań postawił na promocję szkolnictwa zawodowego. Kampania, która ruszyła w kwietniu, ma przekonać młodych ludzi i ich rodziców, że warto rozważyć kontynuację nauki w szkole zawodowej. – Mówimy wprost: wyuczony zawód techniczny daje sporo możliwości. W obecnej sytuacji na rynku pracy zdecydowanie lepiej odnajdują się przecież specjaliści niż absolwenci szkół wyższych – wyjaśnia prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak.

 Dlaczego szkoła zawodowa?

W Poznaniu w 20 zespołach szkół zawodowych kształci się blisko 12 tysięcy uczniów. Praktykę można zdobyć w 63 profesjach. Te najpopularniejsze to: technik informatyk, fryzjer, kucharz, technik żywienia i usług gastronomicznych czy technik pojazdów samochodowych. Szkoły zawodowe zyskują renomę, co jest zasługą również ich bogatej i ciekawej oferty. To cykle wykładów, warsztaty, współpraca z uczelniami czy z potencjalnymi pracodawcami. W Poznaniu uczniowie mogą zdobywać doświadczenie praktyczne m.in. w firmach: Aquanet, Dalkia, ENEA, IKEA, MAN Accounting Center, Skanska. Możliwość odbycia praktyk w zakładach rzemieślniczych daje też Wielkopolska Izba Rzemieślnicza.

O tym, że warto mieć fach w ręku świadczy m.in. historia Karola Rzeszutko. Mając za sobą karierę sportowca i specjalisty w korporacji, jeszcze przed trzydziestką stwierdził, że praca za biurkiem nie jest jego pasją. Postanowił rozwijać firmę dziadka – Henryka Krupy, wieloletniego mistrza w zawodzie krawca. – Wcześniej próbowałem swoich sił w logistyce, ale nie sprawiało mi to satysfakcji. Chciałem wrócić do korzeni i kontynuować rodzinną tradycję. Zdałem egzamin mistrzowski i razem z dziadkiem od lat prowadzimy zakład krawiecki. Szyte u nas ubrania, które kojarzone są z ekskluzywną sztuką krawiectwa angielskiego, z sukcesem rywalizują z zachodnimi markami – mówi Karol Rzeszutko z Pracowni Krawieckiej Krupa&Rzeszutko.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spawaczka i kucharz uśmiechną się z plakatu

Kampania promująca szkolnictwo zawodowe w Poznaniu ruszyła 8 kwietnia i obejmuje przede wszystkim działania o zasięgu lokalnym. Reklamy zachęcające gimnazjalistów do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkół zawodowych pojawią się w Internecie na portalach młodzieżowych, na nośnikach zewnętrznych w sąsiedztwie szkół gimnazjalnych, w prasie lokalnej, telewizji i w radiu. Na stronie internetowej www.zawodowcy.poznan.pl będzie można znaleźć wszystkie niezbędne informacje o szkoleniu zawodowym w stolicy Wielkopolski i pięciu szkołach powiatu poznańskiego, zapoznać się z ich ofertą, a w formie krótkich quizów sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe. Pod koniec kwietnia w poznańskiej Arenie odbędą się też targi szkół zawodowych, podczas których będzie można np. zdobyć praktyczną wiedzę jak naprawić samochód czy udekorować ciasto. Kampania ma charakter edukacyjno-informacyjny, ale podejmując te działania chcemy także budować wizerunek miasta, które stwarza doskonałe warunki do rozwoju swoich kompetencji i umiejętności oraz które kształci praktycznie  kończy Jakub Król, p.o. zastępcy dyrektora Biura Promocji Miasta.

Za kreację kampanii odpowiada firma JUST, za zakup mediów Media Concept. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się