Marketing mobilny w Polsce 2012/2013 – raport

Marketing mobilny w Polsce 2012/2013 – raport
Właśnie opublikowany został raport, będący podsumowaniem aktywności w polskim marketingu mobilnym w minionym roku i zbiorem rekomendacji na rozpoczęty rok 2013. Autorką jest Monika Mikowska, autorka bloga jestem.mobi.
O autorze
1 min czytania 2013-01-31

Dla kogo?

Dla wszystkich marketerów, którzy zastanawiają się, czy i jak wejść w świat rozwiązań mobilnych.

Co zawiera?

Raport zawiera 6 rozdziałów:

  • Najważniejsze wydarzenia roku 2012 – świat: 8 najważniejszych wydarzeń ze światowego rynku mobile, które mają wpływ na rozwój polskiego rynku usług mobilnych.
  • Najważniejsze wydarzenia roku 2012 – Polska: 10 najważniejszych wydarzeń „mobilnych” z Polski, które mają wpływ na aktywności w polskim mobile marketingu.
  • „Smartfonizacja” Polaków 2012: Rozdział przygotowany we współpracy z TNS Polska. Odpowiedzi na pytania, ilu Polaków posiada smartfony, ilu pobiera aplikacje mobilne, ilu skanuje QR kody, ilu korzysta z przeglądarek internetowych w telefonie, ilu korzysta z bankowości mobilnej, czy SMS-y wciąż są popularne, jak wyglądają zwyczaje zakupowe Polaków z wykorzystaniem telefonów komórkowych?
  • Case studies 2012: 16 opisów polskich realizacji. Jest tu kilka aplikacji mobilnych, jedna gra mobilna, dwie kampanie z wykorzystaniem NFC, jedna z AR, jedno wydawnictwo na tablety, jeden serwis RWD, jeden serwis w 2 wersjach (desktop + mobile), jedna kampania rich mediowa, jedna kampania SMS. Wszystko najeżone liczbami i statystykami, wcześniej nigdzie nie publikowanymi.
  • Przewodnik po firmach mobile: Baza 66 polskich firm, podzielonych na kategorie. Swoisty przewodnik, który marketerom pomagać ma przy wyborze wykonawców projektów mobilnych.
  • Kierunki rozwoju na rok 2013: Rozdział specjalny 🙂 Zbiór 7 rekomendacji i sugestii dla rozwoju działań w marketingu mobilnym na rozpoczęty rok 2013. Coś takiego jak „trendy mobile 2013″, ale urealnione do uwarunkowań polskiego rynku i dotychczasowych wyników.

Jak pobrać?

Raport można pobrać ze strony jestem.mobi. Jest on dostępny bezpłatnie w ramach usługi Pay with a Tweet or Facebook. Oznacza to, że na Twoim profilu na Twitterze lub Facebooku (w zależności, przez które konto się zalogujesz) pojawi się informacja, że pobierasz raport.

Raport ma 106 stron, waży 7,4 MB.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Patroni medialni

Wirtualna Polska, NowyMarketing, Platforma blogowa Orange Polska.

Raport dostępny pod adresem: jestem.mobi/2013/01/oto-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2012-2013/

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ze wskazówkami autorki raportu Moniki Mikowskiej o tym, jak zaprojektować użyteczną aplikację mobilną oraz z artykułem o 7 głównych grzechach mobile marketingu można zapoznać się także na NowymMarketingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się