Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Już SEO czy jeszcze PR?

Już SEO czy jeszcze PR?
Celem Public Relations jest budowanie pozytywnego wizerunku marki, jej świadomości i lojalności odbiorców wobec niej. SEO ma z kolei za zadanie odpowiednie zoptymalizowanie strony oraz budowę contentu, służącego umieszczeniu strony możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
O autorze
3 min czytania 2016-08-16

Niezaprzeczalnie oba kierunki działań mają wymiar wizerunkowy – czy jednak mogą się wzajemnie wspierać? Czy PR może służyć SEO?

Odkąd działania SEO przestały oznaczać automatyczne i masowe wrzucanie do sieci wpisów służących pozyskiwaniu linków, e-PR okazał się niezwykle przydatny dla działań pozycjonerskich. Kampanie wizerunkowe idealnie wpisują się w White SEO, czyli strategię opartą na tworzeniu treści ukierunkowanych nie tylko na roboty Google, ale przede wszystkim na korzyść dla użytkowników. Dziś coraz częściej łącząc te dwie dziedziny, mówimy o pojęciu SEO PR. To nic innego, jak szereg działań wizerunkowych prowadzonych w wyszukiwarce – konstruowanie materiałów PR w taki sposób, by były one zoptymalizowane pod kątem SEO. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim analizę i kreowanie treści widocznych w wyszukiwarce po wpisaniu fraz powiązanych z naszą marką, publikowanie wartościowych dla użytkownika i zoptymalizowanych pod kątem SEO tekstów – w naszych mediach (strona www, blog) i mediach branżowych, a także promowanie publikacji, chociażby poprzez media społecznościowe.  

Optymalizuj

Przygotowując materiały PR  pod kątem SEO, powinniśmy zawrzeć w nich możliwie najwięcej fraz, które mogą zainteresować nasz target odbiorców. Oczywiście nie możemy zapomnieć przy tym o zachowaniu naturalności treści – pisząc tekst, nie upychajmy ślepo słów kluczowych, ale zadbajmy o to, by teksty zawierały odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i zawierały frazy, po których internauci docierają do naszej strony w Google. Niezwykle ważne jest więc znalezienie złotego środka: pomiędzy wysoką jakością contentu a jego optymalizacją pod SEO. Starajmy się, by rozsyłane przez nas informacje prasowe, teksty eksperckie czy case studies zawierały zwroty kluczowe, na które chcielibyśmy się pozycjonować, ale pamiętajmy, że nadal wartość docelowa contentu dla użytkownika pozostaje priorytetem. Same frazy to nie wszystko – nasza publikacja musi odpowiadać na najczęściej zadawane przez odbiorców pytania. Dobrym pomysłem jest także odpowiednio czytelne rozmieszczenie tekstu, wprowadzenie nagłówków i wzbogacenie tekstu o linki.

Linki

PR pozwala na pozyskiwanie bardzo mocnych i naturalnych linków. Artykuły eksperckie są idealną okazją ku temu, żeby bezpłatnie zdobyć te warte uwagi. Ich  wartość będzie oczywiście uzależniona od rangi portalu, w którym dany link został umieszczony – inną rangę będzie miał link zamieszczony w portalu publikującym wszelkie nadesłane informacje, a inną ten, w którym zamieszczane są wyłącznie wartościowe artykuły. Dobrym pomysłem na pozyskanie linków jest także wymuszenie tego treścią samego artykułu. Możemy spróbować zawrzeć w tekście linki odnoszące czytelnika do większej ilości materiału, który zlokalizowany jest np. na naszej stronie. Podstawą linkowania w e-PR jest także po prostu próba porozumienia się z wydawcą – jeśli ktoś decyduje się publikować lub cytować nasze treści, uznaje je za wartościowe. Być może zgodzi się  na publikację linka dofollow do naszej witryny? Pamiętajmy, że artykuły eksperckie to nie jedyne narzędzie e-PR, które możemy wykorzystać do SEO. Do linkowania posłużą nam także informacje prasowe, wywiady, blog czy wszelkiego rodzaju poradniki, raporty, e-booki, case studies.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dbaj o jakość

Treści tworzone w ramach działań PR powinny nie tylko cechować się wysokim poziomem merytorycznym czy unikalnością, ale także użytecznością z punktu widzenia potencjalnego czytelnika danego medium. Dbajmy więc o to, by teksty odpowiadały na potencjalne pytania odbiorców. W przypadku contentu powinniśmy skoncentrować się przede wszystkim na jakości. Zadbajmy o wspomnianą już unikalność – nie wysyłajmy do mediów masowo identycznych informacji. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie unikalnych treści – dedykowanych poszczególnym mediom i rozesłanie ich do kluczowych portali – wtedy jest szansa, że zaindeksowana zostanie więcej niż jedna publikacja. Dbanie o jakość treści jest także oczywiste z punktu widzenia PR – pozwala kreować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Rozpowszechniaj i promuj  

W przypadku SEO PR to właśnie wartościowy content jest łącznikiem pomiędzy technicznym SEO, a miękkim PR-em. Content marketing stał się czynnikiem integrującym te dwa, kiedyś zupełnie oddzielne, obszary. Dziś widać wyraźnie – dobre SEO potrzebuje odpowiednich treści, które z kolei mają ogromny wydźwięk wizerunkowy. Nie sposób więc nie połączyć tych dwóch dziedzin. Pamiętajmy jednak, że kluczem do sukcesu jest nie tylko tworzenie treści, ale i odpowiednie zarządzanie nimi i ich dystrybucja. Wykorzystując media społecznościowe być może nie wpływamy bezpośrednio na SEO naszej witryny, ale rozpowszechniamy treści, które nie tylko wspierają działania wizerunkowe, ale także zwiększają ruch na naszej stronie. Samo rozpowszechnianie treści opublikowanych w określonym portalu pozwala nam także „wysunąć” wyżej stronę, na której znajduje się nasz tekst, a co za tym idzie promować naszą markę i zwiększać prawdopodobieństwo, że internauci poszukując odpowiedzi na określone pytanie, znajdą właśnie nas. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się