Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Trendy e-commerce w sektorze B2B

Przez ostatnie 12 miesięcy oczekiwania klientów sektora B2B zmieniły się ze względu na ich doświadczenia w sektorze B2C (offline i online). Rok 2013 ma przynieść kolejny dwucyfrowy wzrost wartości polskiego rynku e-commerce .
O autorze
1 min czytania 2013-02-07

Duża część przedsiębiorców potrafi już w profesjonalny sposób zainteresować internautów swoją ofertą. Korzystając z narzędzi e-marketingowych typu kampanie AdWords, pozycjonowanie czy e-mail marketing, przyciągają potencjalnych klientów. Ponoszą przy tym niemałe wydatki, jednak bardzo często zapominają o innych etapach procesu zakupowego i rzadko kiedy monitorują to, co dzieje się na stronach e-sklepu.  

– Użytkownicy często zniechęcają się, kiedy nie mogą odnaleźć poszukiwanego produktu. Często przyczyną wcale nie jest brak towaru, ale brak obsługi klienta, jak chociażby takiego, który popełnia błędy, wpisując zapytanie w okno wyszukiwania na stronie sklepu. Szybko poszuka w innym i dokona zakupu tam, gdzie towar z łatwością znajdzie – mówi Justyna Skorupska, Dyrektor Zarządzający FACT-Finder Partner Polska i Członek Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.

Osoby odwiedzające e-sklep zachowują się w inny od siebie sposób. Potencjalni klienci oczekują różnych odmian tej samej informacji, poszukują też inspiracji zakupowej. W każdym przypadku znajmość potrzeb e-konsumenta (tzw. customer expierience) ma bezpośredni wpływ na poziom wsparcia jaki e-konsument otrzymuje. Ważnym aspektem jest więc zdolność do szybkiego filtrowania informacji, uzyskiwania właściwych podpowiedzi i trafionych wyników w listach wyszukiwania .

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jednym z niezbędnych narzędzi w nowoczesnym e-sklepie jest inteligenta funkcjonalność wyszukiwania z tolerancją błędów (tzw. error tolerance). Sprzedawać efektywnie – znaczy odpowiadać na potrzeby użytkowników i rozumieć ich zachowania w sieci. Wysoka jakość obsługi klienta, komfort zakupów – są to kluczowe czynniki mające wpływ na  zwiększenie przychodów w e-sklepie – dodaje Justyna Skorupska.

Pojawienie się potencjalnego klienta w sklepie online to dopiero początek jego ścieżki zakupowej. Odpowiedni silnik wyszukiwania i nawigacji ułatwia klientom zakupy, a dzięki optymalizacji, pomaga sklepowi online zwiększyć sprzedaż. Optymalizacja ścieżki zakupowej e-klienta oraz uruchomieniu dodatkowych funkcjonalności, pozwala zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 25%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zachowania i doświadczenia z życia prywatnego przenoszone są na oczekiwania wobec dostawców biznesowych w sektorze B2B.  Sektor B2C jest innowacyjny, dba o funkcjonalność i użyteczność platform sprzedażowych. Bazując na doświadczeniach indywidualnych pracownicy oczekują podobnej jakości obsługi ich jako e-klienta w świecie B2B.